0

راهکارهای شگفت انگیز ورزشی چربی سوزی و عضله سازی

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی ورزش, ورزش، سلامتی ۲۳ مهر ۱۳۹۷ Ali.kharidar 80 بازدید

اگر به دنبال راهکارهای جدید و شگفت انگیزی برای چربی سوزی و عضله سازی هستید، بدانید تنها یک قدم با رسیدن به این هدف فاصله دارید. اگر همیشه به دنبال این بودید که به صورت طبیعی و با ورزش به آرزوی خودتان یعنی کاهش سایز برسید، قطعاً مسیر درستی را انتخاب کرده اید. با این انتخاب درست می توانید همزمان چربی سوزی و عضله سازی داشته باشید. این فوق العاده نیست؟

در ادامه ۱۶ راهکار شگفت انگیز ورزشی را در اختیارتان قرار خواهیم داد تا مسیرتان برای رسیدن به چربی سوزی کوتاه تر شود و شاید حتی بعد از چند ماه استفاده از این تکنیک ها شکمتان شش تکه شد!

 

تمرینات متناوب شدت بالا (HIIT) انجام دهید

 قطعاً در مورد تمرینات HIIT چیزهایی شنیده اید، اما اگر آشنایی ای با این سبک تمرینی چربی سوز ندارید، حتماً مقاله با تمرینات HIIT در کمترین زمان بیشتری کالری را بسوزانید را مطالعه کنید. تمرینات HIIT بهترین و سریعترین سبک ورزشی ای است که می توانید با استفاده از آن چند کیلویی وزن کم کنید.

شاید با خودتان بگویید چرا برای چربی سوزی، تمرینات هوازی انجام ندهیم؟علت پیشنهاد این سبک تمرینی این است که با انتخاب تمرینات متناوب شدت بالا می توانید در کمترین مدت زمان ممکن، بیشترین کالری سوزی را داشته و حتی بعد از اتمام تمرین، زمانی که روی مبل لم داده اید نیز به کالری سوزی ادامه دهید.

 

بیشتر بدوید

اگر تصور می کنید تنها راه لاغر شدن رفتن به سراغ وزنه زدن است، اشتباه می کنید. شما در حقیقت نیاز به یک برنامه تمرین با وزنه + هوازی + تغذیه مناسب دارید. اگر می خواهید از شر چربی های لجوج شکم و پهلو خلاص شوید، باید کمی تمرینات هوازی را نیز چاشنی برنامه ورزشی تان کنید. برای اینکار بهترین راه استفاده از دویدن در برنامه تمرینی است.

یادتان باشد که اگر تنها ۲۰ دقیقه بدوید (تمرین هوازی)، بدنتان شروع به سوزاندن چربی های کهنه جمع شده داخل بدنتان خواهد کرد. اما این هم کافی نیست و باید بعد از تمرین هوازی، تمرینات قدرتی تان را شروع کنید تا ماشین چربی سوزی تان با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکتش را آغاز کند.

 

وزنه بزنید

اگر هدفتان کاهش وزن است و هنوز حتی دمبل هم در دست نگرفته اید، به قول معروف نصف عمرتان بر فنا است! اما هیچ وقت دیر نیست، می توانید از همین فردا تمرین با وزنه را با دمبل های سبک شروع کنید. یادتان باشد که هرچقدر عضلاتتان بیشتر رشد کنند و قدرتمند شوند، سرعت چربی سوزی تان نیز به خاطر افزایش متابولیسم بدن بیشتر خواهد شد. در نتیجه هرچقدر عضلاتتان قوی تر شود، چربی سوزی تان نیز قدرت بیشتری خواهد گرفت.

 

ورزش تان را انتخاب کنید

اینکه هر هفته با دوستانتان جمع شوید و ورزش خاصی داشته باشید نیز راهکار خوبی برای کالری سوزی بیشتر است. ببینید به چه ورزش گروهی ای علاقه دارید و برنامه آن را با دوستانتان بریزید. بهتر است ورزشی را انتخاب کنید که کمی تمرینات هوازی چاشنی اش باشد. با اینکار بدون اینکه متوجه گذشت زمان و خستگی تان شوید، با دوستانتان خوش گذرانده و به سادگی ۱۰۰ ها کالری خواهید سوزاند.

 

با یوگا استرس تان را کاهش دهید

بد نیست گاهی اوقات به فکر آرامش تان هم باشید و تمام استرس ها و افکار منفی دنیا را از خودتان دور کنید. حتماً می دانید که با استرس، بیشتر سراغ یخچال رفته و گرفتار پرخوری خواهید شد. یوگا راهکار دفع تمامی این استرس ها است. برای یادگیری چند حرکت شگفت انگیز یوگا حتماً مقاله با یوگا فول انرژی شوید! ما را مطالعه کنید.

 

برای یکبار هم که شده کراس فیت را تجربه کنید

اگر یکبار در کلاس کراس فیت شرکت کنید، متوجه هیجان و کالری سوزی بالای این کلاس ها خواهید شد. دائماً باید برای هر تمرینی با هم باشگاهی هایتان رقابت کنید و برنده شوید. تمرینات کراس فیت انگیزه تان برای روی فرم آمدن را چندین برابر خواهد کرد و دیگر هیچ چیزی جلو دارتان نخواهد بود. می توانید با خواندن مقاله چرا ورزش کراس فیت اعتیاد آور است متوجه اصرار ما برای امتحان کلاسهای کراس فیت شوید.

 

لاغری موضعی را فراموش کنید

اصلاً و ابداً لاغری موضعی وجود ندارد. اینکه شما روزی ۱۰۰۰ بار حرکت کرانچ انجام دهید و بعد از چند هفته شکمتان شش تکه شده باشد، تخیل است! یادتان باشد که چربی سوزی از تمامی قسمت های بدن اتفاق می افتد و حرکات درگیر کننده عضلات شکم فقط می تواند به جمع کردن شکمتان کمک کند و هیچ ارتباطی با چربی سوزی نقطه ای ندارد. به جای اینکه وقتتان را فقط صرف عضلات شکم کنید، بهتر است همین زمان را به انجام تمرینات اینتروال شدت بالا اختصاص دهید و نتایج فوق العاده آن را مشاهده کنید.

 

آلبوم درست کنید

باید هفته به هفته از پیشرفت تان عکس بگیرید. گوشی موبایلتان را در نقطه ای ثابت کرده، تصویر برداری آن را روی حالت زمان دار تنظیم نموده و از زوایای مختلف از خودتان عکس بگیرید. با اینکار هر هفته پیشرفت تان را به چشم می بینید و انگیزه تان چند برابر خواهد شد.

 

ترتیب تمرینی تان را تغییر دهید

هر چند وقت یکبار بهتر است به کلی برنامه ورزشی تان را تغییر دهید. زیرا بدنتان به تمرینات عادت نموده و شاید دیگر همانند گذشته چربی سوزی نداشته باشید. اینکه بخواهید تمرین ورزشی ای که از اینترنت پیدا کرده اید را ماه ها انجام دهید، اشتباه بزرگی است. اگر نتیجه گیری می خواهید، باید هر از گاهی همه چیز را تغییر دهید. بهترین برنامه این است که سه روز در هفته به مدت ۹۰ دقیقه ورزش کنید و هر ماه یکبار برنامه ورزشی تان را تغییر دهید.

 

با دوستانتان همراه شوید

سراغ هرکدام از حرفه ای های دنیای ورزش که بروید، به اهمیت داشتن همراه و یار برای ادامه تمرینات اشاره خواهد کرد. به طور کلی ورزش های تیمی و گروهی بیشتر از تمرینات انفرادی برایتان نتیجه بخش خواهد بود و بهتر است برای خودتان همراه تمرینی پیدا کنید تا دیگر نتوانید برای ورزش کردن نه بیاورید.

 

برنامه ورزشی بگیرید

اگر تا به امروز به هیچ کدام از هدفهایتان نرسیدید و رسیدن به آرزوهایتان غیر ممکن بوده است، به خاطر این بوده که هیچ طرح و برنامه ای برای رسیدن به آن آماده نکرده بودید. داشتن برنامه ورزشی مشخص و پشتیبانی، مسیر را برایتان آسان تر خواهد کرد. دیگر روزهای تمرینی تان مشخص است و می توانید تمریناتتان را داخل باشگاه یا منزل و هر ساعتی از روز که بخواهید انجام دهید. دیگر همه چیز طبق برنامه پیش خواهد رفت.

 

 

تقویم غذایی داشته باشید

برنامه ورزشی تان را انجام داده اید و حسابی گرسنه اید و سر و صدای شکمتان بلند شده است. اما اصلاً نمی دانید چه چیزی بخورید! بهترین کار این است که برای خودتان تقویم و برنامه ریزی غذایی داشته باشید تا بعد از تمام شدن ورزشتان دقیقاً بدانید چه چیزی باید نوش جان کنید. با این راهکار چربی سوزی و عضله سازی آسان تر از قبل شده و فقط کافی است در مسیر مشخص شده حرکت کنید.

 

بیشتر غذاهای خانگی بخورید

هرچقدر هم که ورزش کنید و سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرید ولی بخواهید برای غذا خوردن سراغ رستوران ها و فست فودی ها بروید، همه زحماتتان به هدر خواهد رفت. قطعاً منوی هیچ رستوران یا مغازه فست فودی را پیدا نمی کنید که میزان کالری غذاهای داخل لیست را داخل آن درج کرده باشد. اینکار علت دارد، زیرا غذاهایی که داخل این مغازه ها سرو می شود، سرشار از کالری است و با دیدن میزان کالری، بیشتر از قیمت آن تعجب خواهید کرد.

حال اگر خودتان در منزل غذای خانگی تهیه کنید، می توانید همه مواد غذایی را بعد از محاسبه کالری و اندازه گیری به غذا اضافه کنید. با این راهکار ساده زحمات چند ماهه تان را یک شبه به هدر نخواهید داد.

 

بیشتر ماهی بخورید

علت های زیادی برای گنجاندن ماهی بیشتر در برنامه غذایی تان وجود دارد، یکی از این علت ها لپتین است. لپتین باعث می شود تا کمتر گرسنه تان شود و هرچقدر میزان لپتین خونتان بیشتر باشد، میزان متابولیسم خونتان نیز بیشتر بوده و شاهد کالری سوزی بیشتری خواهید بود. اگر حوصله و وقت پخت ماهی را ندارید، می توانید از تن ماهی به عنوان جایگزین فوری استفاده کنید.

 

عاشق سبزیجات شوید

رفتن به سراغ سبزیجات، علی الخصوص خانواده کلم ها خیلی به کمکتان خواهد آمد. زیرا داخل سبزیجات مواد ضد استروژنی وجود دارد که جلوی ذخیره چربی در بدنتان را می گیرد. اگر اصلاً به طعم سبزیجات عادت ندارید، می توانید با استفاده از آبلیمو و نمک و فلفل برای خودتان سالاد فوق العاده ای تهیه کرده و با طعم ها بازی کنید.

 

دیگر تنبل نباشید

اگر هیچ وقت خودتان برای آب خوردن سراغ یخچال نمی رفتید و نرم افزار کنترل تلویزیون را روی گوشی تان نصب کرده اید تا دیگر لازم نباشد از جایتان بلند شوید! بدون شک باید سبک زندگی تان را تغییر داده و فعال تر از قبل شوید. می توانید برای آب خوردن خودتان بلند شده یا به جای استفاده از آسانسور با پله ها به طبقات دیگر بروید.

 


برگرفته از وب‌سایت mensjournal

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

  1. فاطمه گفته :
    ۱۲:۱۱ ۱۳۹۷/۰۸/۰۹

    عااااالی بود ممنونم واقعا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!