0

همیشه در مورد تایم ورزش برای لاغری اشتباه می‌کردید

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی ورزش, ورزش، سلامتی ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ Ali.kharidar 561 بازدید

شما ساعت ورزش تان را روی چه ساعتی تنظیم می کنید؟

خیلی ها همه زورشان را می زنند تا صبح ها کمی زودتر بیدار شده و قبل از طلوع آفتاب برنامه ورزشی شان را انجام دهند.

بعضی ها هم وقت خالی بعد از ناهار را بهترین زمان ورزش دانسته و ترجیح می دهند در همین فرصت کوتاه تکرار و ست هایشان را به اتمام برسانند.

اما آیا اینکه چه ساعتی از روز ورزش می کنید این همه روی میزان لاغری شدنتان تأثیر داشته و باید حتماً حتماً ساعت ورزش خود را روی یک ساعت به خصوص تنظیم کنید؟

در این مقاله از فیتامین آب پاکی را روی دستتان میریزیم و می گوییم ورزش در چه ساعتی برای لاغری بهتر بوده و اصلاً اینکه چه ساعتی ورزش می کنید مهم است یا نه.

 

کدام ساعت ورزش بیشترین فایده را دارد؟

ورزش صبح: همه ما شنیده ایم که ورزش صبحگاهی معجزه می کند.

البته تحقیقات هم این گفته ها را تأیید کرده و اگر زحمت بیدار شدن صبحها را به جان بخرید، انرژی و شادی تان در طول روز چند برابر شده و علاوه براینکه مغزتان بهتر کار می کند، بهره وری بیشتری هم خواهید داشت.

ورزش ظهر و عصر: از سرکار خسته و کوفته به خانه برگشته اید ولی به جای لم دادن روی کاناپه ترجیح می دهید اول ورزش کنید.

شک نکنید که این انتخاب پاداش میلیاردی ای برایتان خواهد داشت و بعد از هر بار انجام درست حرکت اسکوات، استرس ترافیک و جر و بحث با رئیس تان را به کلی از یاد خواهید برد.

تازه اگر بخواهید ظهر ورزش کنید دمای بدنتان بالاتر بوده و عضلات گرم تر باعث می شود تا با انعطاف پذیری بیشتری ورزش کنید که این یعنی احتمال اینکه در طول ورزش کردن آسیب ببینید به حداقل ممکن خواهد رسید.

ورزش صبح، ظهر یا شب لاغرتان می کند؟

در تحقیقی که در مجله چاقی و اضافه وزن منتشر شد، محققان زمان ورزش کردن افرادی که در زمینه کاهش وزن موفق بودند و وزنشان بعد از مدتی به عدد قبلی برنگشته بود را بررسی کردند. نتیجه جالبی به دست آمده بود همه افرادی که تجربه کاهش وزن موفقی داشتند همگی علاوه بر رژیم غذایی، ورزش می کردند!

اما ساعت ورزش کردن آنها متفاوت بود و یکی صبح و دیگری بعد از ظهر ورزش می کرد و الا آخر …

اگر به دنبال کالری سوزترین ساعت روز که برایتان معجزه می کند هستید، حتماً مقاله کالری سوزترین ساعت روز چه ساعتی است؟ را با دقت بخوانید.

ولی با این وجود همه این افراد وزن کم کرده و لاغر مانده بودند. محققان پس از این بررسی متوجه شدند که ساعت ورزش چندان مهم نیست، داشتن پشتکار و اینکه به طور منظم همان ساعت ورزش کنید اصل ماجراست.

 

وقتی ثبات به پادشاهی می رسد

البته این نتایج چندان هم عجیب نیست.

گاهی اوقات به قدری درگیر ساعت ورزش می شویم که ثابت قدم بودن در ورزش را فراموش می کنیم.

خودمان هم می دانیم که به زحمت چک و لگد از خواب بیدار می شویم ولی بازهم اصرار داریم که باید صبح ها ورزش کنیم و منتظر شنبه ای هستیم که هیچ وقت نمی آید!

این در حالی است که بهترین ساعت ورزش، همان ساعتی است که بتوانید در آن ثابت قدم باشید و جلسات تمرینی تان را پشت گوش نیاندازید.

حالا که متوجه شدید ساعت ورزش برای لاغری چندان اهمیتی ندارد و مهم ورزش کردن است، همین الان تصمیم گرفتید فردا شب بعد از اتمام ساعت کارتان در منزل ورزش کنید، می توانید با کمک مربیان ورزشی فیتامین برنامه ورزشی خانگی خود را از همین فردا شب شروع کنید.

 

ورزش صبح، زن پادشاه است

تا اینجای این مقاله به این نتیجه رسیدیم که ساعت ورزش کردن برای لاغرشدن و لاغر ماندن اهمیت چندانی ندارد. اما با این حال دلمان نمی آید بهترین ساعت برای کاهش وزن را به شما نگوییم.

طبق مطالعات بهترین ساعت ورزش برای فیض بردن از تمامی خواص آن همان ساعت صبح است که شما خواب هستید!

با کمی ارفاق بهترین ساعت ورزش همان ساعتی است که از خواب بیدار شده اید. اگر مشکل زمان ندارید و مشکلتان انگیزه و تنبلی است.

لباس و کفش ورزشی تان را کنار تخت تان بگذارید و اول صبح داخل اینستا کلیپ انگیزشی ورزشی ببینید تا حسابی انگیزه بگیرید.

اگر زمان برایتان خیلی مهم است و می خواهید بهترین زمان عضله سازی را نیز بدانید، به هیچ وجه مقاله بهترین زمان ورزش برای چربی سوزی و عضله سازی را از دست ندهید.

اعتیاد پیدا کنید

عادت برایتان دقیقاً مثل اعتیاد عمل خواهد کرد. کافی است چند روز پشت سر هم ورزش کنید تا معتاد ورزش و پیشرفت شوید. اینجاست که دیگر به خاطر ورزش کردن هم که شده خوابتان را تنظیم کرده و صبح ها زودتر از رختخواب بیرون می آیید.

 

غذاهم مثل وقت مهم است

فقط روی ساعت ورزش کردن حساس نشوید، اهمیت تغذیه خیلی بیشتر از این حرفهاست.

لابد شنیده اید که داشتن یک هیکل ورزشکاری از آشپزخانه شروع می شود. ابتدا باید به تغذیه تان اهمیت دهید و سپس برنامه ورزشی تان را در اولویت قرار دهید.

انتخاب اینکه برای ناهار همبرگر بخورید یا خورشت قرمه سبزی، می تواند به سادگی آب خوردن همه چیز را تغییر دهد.

می دانید غذاهای مورد علاقه تان را چه زمانی بخورید که لاغر شوید؟ مقاله بهترین زمان غذا خوردن برای کاهش وزن سریع طلایی ترین زمان ممکن برای خوردن غذاها را به شما خواهد گفت.

در ضمن برای انتخاب غذا نباید گول کالری سوزی تان را بخورید و بگویید چون ورزش کرده ام مجازم غذاهای پر کالری میل کنم، اینکار بدتر باعث افزایش وزنتان خواهد شد. کیفیت غذا را نیز فراموش نکنید.

 

نتیجه گیری

ساعت ورزش انقدرها هم مهم نبوده و مهم تر از زمان ورزش، ثابت قدم بودن شما برای ورزش کردن است.

اگر تصمیم گرفتید ورزش کنید، دیگر الا و لابد ورزش کنید و داشتن آپشنی به نام بهانه را از لیست توانایی های خارق العاده تان حذف کنید.

برای افزایش انرژی و درمان تضمینی افسردگی صبح ها را برای ورزش انتخاب کرده و اگر می خواهید تمرینات قدرتی انجام دهید، ظهرها را انتخاب کنید که عضلاتتان گرم شده و آماده دمبل زدن است.

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!