حرکت با هالتر که مربیان بدنساز سر آن قسم می خورند

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی ورزش, ورزش، سلامتی ۳ مرداد ۱۳۹۸ مدیر سایت 1397 بازدید

تفاوتی نمی کند که هدفتان کاهش وزن باشد، بخواهید سریعتر بدوید یا حتی بعد از پوشیدن شلوار جین تان خوش فرم تر از همیشه به نظر برسید.

جواب رسیدن به همه این هدف ها تنها حرکت ددلیفت است که با اضافه کردن آن به برنامه ورزشی تان می توانید اثر معجزه آسای آن را ببینید.

در این مقاله از فیتامین این حرکت فوق العاده و شیوه صحیح انجام آن را به شما آموزش خواهیم داد تا کاهش وزن دیگر برایتان یک رؤیا نباشد.

 

بهترین حرکت با هالتر برای کاهش وزن چیست؟

پیشنهاد بیشتر مربیان رفتن به سراغ تمرینات و حرکات قدرتی است که به طور همزمان عضلات بیشتری را درگیر می کند. خب بهتر است بیش از این شما را منتظر آشنایی با این حرکت استثنایی نگذاریم و به سراغ معرفی بهترین حرکت ورزشی برویم.

حرکت با هالترِ پیشنهادی مربیان برای کاهش وزن، ددلیفت است. این حرکت فقط کمر و باسن را درگیر نکرده و قسمت های مختلف بدن را به چالش می کشد.

حرکت ددلیفت یک حرکت ترکیبی بوده و عضلات مختلفی مثل ساعد، مچ، کمر، شکم و حتی بالاتنه، سرشانه و کول را نیز درگیر می کند.

 

در حقیقت همه حرکات ترکیبی برای لاغری و کاهش وزن معجزه می کنند. وقتی کل بدنتان شروع به عضله سازی کند همزمان متابولیسم بدنتان نیز سر به فلک کشیده و این شروع چربی سوزی سرعتی شما خواهد بود.

تازه این فقط یک روی سکه است و بعد از اینکه قوی تر شوید دیگر بلند کردن وزنه های بسیار سنگین هم برایتان کاری نخواهد داشت. کافی است اراده کنید و سراغ وزنه های سنگین بروید، با تلاش و تمرین خیلی زود وزنه های سنگین تری بلند کرده و با افزایش ضربان قلب و بالا رفتن متابولیسم، چربی سوزی تان هم شروع خواهد شد.

 

آموزش نحوه صحیح انجام حرکت ددلیفت

ددلیفت حرکتی فوق العاده ساده و کاربردی است که برای انجام تنها نیاز به یک وزنه یا هالتر خواهید داشت.

 

  • صاف بایستید و پاهایتان را به اندازه عرض لگن باز کنید.
  • باسن خود را به سمت عقب برده و زانوهایتان را کمی خم کنید.
  • هالتر را با هر دو دست بگیرید (می توانید کف دستها را به سمت خود گرفته یا برعکس نگه دارید)
  • در حین انجام حرکت حواستان به فرم کمرتان باشد که مبادا آن را خم کرده یا به آن قوس دهید.
  • بلند شده و همزمان باسن و شانه هایتان را به سمت بالا بکشید تا هالتر از زمین بلند شود.
  • وزنه را تا روی رانهایتان بالا آوره و سپس سرجای اولش برگردانید. این ۱ حرکت ددلیفت کامل بود.

 

فواید حرکت ددلیفت

 

  • افزایش چربی سوزی

در یک پروژه تحقیقی که بر روی افراد دارای اضافه وزن صورت گرفت، این افراد به ۳ دسته تقسیم شدند:

۱افرادی که می خواستند فقط با رژیم لاغر شوند

۲افرادی که رژیم + تمرینات هوازی انجام می دادند

۳افرادی که رژیم + ورزش هوازی + تمرینات وزنه انجام می دادند

نتیجه این تحقیق بسیار جالب بود. گروهی که فقط به رژیم غذایی پایبند بودند ۷ کیلو  کالری سوزی، گروهی که رژیم و تمرینات هوازی انجام می دادند ۸ کیلو، یعنی مجموعاً یک کیلو بیشتر کاهش وزن داشتند و گروهی که وزنه را نیز چاشنی تمرینات خود کرده بودند حدود ۱۰ کیلو کاهش وزن داشتند!

این یعنی نزدیک ۳۰ تا ۴۰ درصد کالری سوزی بیشتر نسبت به افرادی که فقط به رژیم و تمرینات هوازی پایبند بودند.

 

  • فرم بدنی بهتر

کمی بالاتر برایتان گفتیم که این حرکت عضلات کمر را نیز درگیر کرده و باعث افزایش قدرت عضلات این قسمت می شود. این یعنی تضمینی برای تغییر فرم بدن و خوش فرم شدن شما، اگر بعد از پشت میز نشستن های طولانی احساس می کنید فرم بدنتان تغییر کرده و نیاز به تقویت عضلات کمر دارید حتماً این حرکت را در برنامه ورزشی تان بگنجانید.

 

  • حرکت ایمن

یکی از حرکت هایی که با وزنه می توانید انجام دهید همین حرکت هالتر است. زیرا نیازی نیست زیر وزنه بروید و نگران افتادن آن یا کشیدن شما به سمت عقب باشید.

هرگاه احساس کردید دچار مشکل شدید کافی است به سادگی وزنه را رها کرده و فقط صدای بنگ افتادن آن را خواهید شنید! هیچ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد.

انجام این حرکت نیاز به هیچ مراقبی نداشته و می توانید با خیال راحت و به تنهایی این حرکت را داخل باشگاه انجام دهید.

 

  • به چالش کشیدن عضلات

ددلیفت یکی از حرکت های فوق العاده ای است که حتی از اسکوات هم تعداد بیشتری عضله را درگیر و تقویت می کند. برای بلند کردن هالتر باید همه گروه های عضلانی تان را به چالش بکشید.

به گفته مربیان ورزشی اگر می خواهید یک فقط یک حرکت ورزشی در طول روز انجام دهید شک نکنید که آن حرکت باید ددلیفت باشد! زیرا ددلیفت به طور همزمان عضلات بالاتنه، پایین تنه و کمرتان را تقویت خواهد کرد.

 

  • وزنه های زندگی

انجام این حرکت با هالتر حتی به بهبود زندگی تان نیز کمک خواهد کرد. احتمالاً برایتان این سؤال پیش بیاید که چگونه چنین چیزی ممکن است؟

فرض کنید هر روز حرکت پرس سینه انجام دهید و در انجام این حرکت حرفه ای شوید. این حرکت تأثیر عجیب و غریبی روی زندگی روزمره تان نخواهد داشت. اما حرکت ددلیفت دقیقاً عضلاتی را نشانه می رود که هر روز برای بلند و جابه جا کردن اجسام از آن استفاده می کنید.

حتی زمانی که می خواهید کودک دلبندتان را بغل کنید هم این حرکت به کارتان خواهد آمد.

 

نتیجه گیری

اگر تنها یک حرکت ورزشی قرار باشد شما را به تمام آرزوهایتان برساند شک نکنید آن حرکت ددلیفت است. البته به شرطی که این حرکت فوق العاده همراه با یک برنامه ورزشی تمام و عیار در اختیارتان قرار بگیرد و به صورت منظم آن را پیگیری کنید. اگر هنوز برنامه ورزشی متناسب با شرایط بدنی تان ندارید بهتر است از مربیان ورزشی فیتامین راهنمایی بگیرید.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!