0

توصیه لاغری فردی که قبلاً چاق بوده

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی ورزش, ورزش، سلامتی ۲۴ تیر ۱۳۹۷ Ali.kharidar 168 بازدید
کاهش وزن با فیتامین

اگر کاهش وزن، دغدغه این روزهایتان است، پس حتماً توصیه لاغری کارشناسان و متخصصان بسیاری را شنیده‌اید. بعضی وقت‌ها هم توصیه لاغری افرادی‌‌که زندگی و بدن سالمی دارند، باعث تسریع در روند کاهش وزن می‌شود. در این مقاله از گروه فیتامین، توصیه‌های فردی که قبلاً چاق بوده را همراه باهم خواهیم خواند. (برنامه ورزشی تناسب اندام دوهفته‌ای)

۱ انگیزه داشته باشید

اینکه فقط مدام با خودتان تکرار کنید که «می‌خواهم لاغر شوم»، کافی نیست. بیش از ۶۹ درصد ایرانیان، چاق هستند و حدوداً یک سوم آن‌ها از چاقیِ مفرط رنج می‌برند و قطعاً همه آن‌ها هم می‌خواهند که لاغر شوند، اما به نظرتان چرا این افراد به خواسته‌شان نمی‌رسند؟ قطعاً یکی از علت‌های مهم نرسیدن به این خواسته، نداشتن انگیزه است.

اگر واقعا انگیزه برای لاغر شدن داشته باشید، بدون شک از هر فرصتی برای فعالیت بدنی و ورزش استفاده خواهید کرد؛ مثلاً بلافاصله با دیدنِ پله‌ها به سمت آسانسور نمی‌روید و کمی به خودتان سختی می‌دهید تا کالریِ بیشتری بسوزانید و خیلی سریع‌تر بدنتان فرم بگیرد.

(بعد از خواندن این مقاله دیگر از آسانسور استفاده نخواهید کرد!)

 

۲ اهدافتان را مشخص کنید

شاید شما هم مثل بنده به اشتباه، فقط عدد روی ترازو را به‌عنوان هدف خود در نظر می‌گیرید. این در حالی است که در بسیاری از موارد کاهش سایز بدن، خودش را روی ترازو نشان نمی‌دهد و همین نرسیدن به نتیجه، باعث می‌شود تا به کلی انگیزه‌تان را از دست بدهید. یا اینکه مثلاً با خودتان شرط می‌گذارید که تا یک ماه آینده حتماً ۱۵ کیلو وزن کم کنید، اما دقت داشته باشید که شاید چنین کاهش وزنی برایتان خطرناک باشد و به شما آسیب برساند.(شگردهای کاهش وزن سریع که واقعا جواب می‌دهد!)

بهترین راه‌حل این است که برای خودتان اهداف غذایی و ورزشی تنظیم کنید؛ مثلاً دو هفته، یک روز درمیان ورزش می‌کنم و هر روز مقداری از کالری مصرفیِ خود را کاهش می‌دهم. این بهترین هدف برای رسیدن به کاهش وزن است؛ شک نکنید که به نتیجه خواهید رسید.

 

۳ کمی ریاضی‌تان را قوی کنید

به‌طور قطع تا به حال متوجه شده‌اید که برای لاغر شدن و کاهش وزن باید میزان کالری دریافتی‌تان از کالری مورد نیازتان در طول روز کمتر باشد. بنابراین باید چرتکه به دست باشید و همه چیز را حساب و کتاب کنید؛ مثلاً خوب است بدانید که هر کیلو چربیِ بدنتان برابر با ۳۵۰۰ کالری است. این یعنی برای سوزاندن نیم کیلو چربی در هفته باید ۵۰۰ کالری از کالری دریافتیِ روزانه‌تان کم کنید. اگر می‌خواهید به صورت تقریبی ببینید در کل طول روز چقدر کالری نیاز دارید، می‌توانید وزنتان را ضربدر ۱۱ کنید.

 

۴ برای خودتان قانون بگذارید

این به این معنی نیست که یک‌باره سر یخچال بروید، پاکسازی عمقی انجام بدهید و هرچیز خوشمزه‌ای که داخل یخچال دارید را روانه انباری کنید! خیر بلکه منظورمان این است که مصرفتان را کمتر کنید. اگر هر روز چیپس و پفک و بستنی می‌خوردید، خب چرا حالا یک روز درمیان این کار را نکنید؟ بی‌شک بعد از مدتی‌که وزنتان کمتر شد و حس بهتری داشتید، خودتان با میل و رغبت بیشتری همه این خوردنی‌های پرکالری را کنار خواهید گذاشت.(خوراکی‌هایی که جلوی پیشرفت برنامه ورزشی را می‌گیرد!)

 

۵ اهل درس و مشق باشید

یکی از دلایل اصلیِ اینکه لاغر نمی‌شوید و نتیجه نمی‌گیرید، بی‌اطلاعی یا داشتن اطلاعات اشتباه است؛ به همین منظور همیشه باید در مورد چاقی و لاغری، مطالعه داشته باشید؛ مثلاً خودم مدت‌های طولانی فکر می‌کردم که روغن زیتون برای لاغری فوق‌العاده است. تا اینکه یک روز توسط یکی از پزشکان تغذیه مطلع شدم که روغن زیتون دقیقاً کالری مشابه با کره دارد! این نتیجه بی‌اطلاعیِ من بود که گمان می‌کردم روغن زیتون برای لاغری فوق‌العاده است، در حالی‌که به خاطر اطلاعات نادرست، داشتم به کلی مسیر را اشتباه می‌رفتم.

 

۶ عادات غذایی‌تان را تغییر دهید

همیشه عادت داشتید غذا را مستقیماً از داخل قابلمه یا دیس بخورید؟! خب بهتر است این‌بار یک بشقاب میل کنید. اگر هم قبلاً از بشقاب استفاده می‌کردید، خب این‌بار از یک قاشق کوچک‌تر استفاده کنید.

یک روش جالبی که می‌توانید برای لاغر شدن استفاده کنید این است که بعد از اینکه هر لقمه غذا را داخل دهانتان گذاشتید، دست به‌سینه بنشینید و تا قورت‌دادنِ لقمه قبلی، دست به قاشق نشوید.

 

۷ برنامه ورزشی داشته باشید

خوشبختانه راه دیگری نیز برای کنترل میزان کالری مصرفی‌ وجود دارد، می‌توانید به جای کم کردنِ غذا، عضله به زندگی‌تان اضافه کنید! با عضله‌سازی، متابولیسم بدنتان بالاتر رفته و باعث می‌شود تا سریع‌تر به هدفتان یعنی کاهش وزن برسید. البته اگر می‌خواهید بعد از رژیم و کاهش وزن تناسب اندامتان بهم نریزد و پوستتان نیز شل و افتاده نشود، تنها راهکار، انجام تمرینات ورزشی است. جالب است بدانید که هر نیم کیلو عضله باعث می‌شود تا در روز ۷ تا ۱۰ کالری بیشتر بسوزانید!(رؤیای رسیدن به تناسب اندام با فیتامین)

 

۸ از خانواده کمک بگیرید

شاید باور نکنید، ولی نقش همسرتان در کاهش وزن شما، حتی از نقش خود شما هم مهم‌تر و مؤثرتر است! همیشه همسرم همراهم بود و مرا در روند کاهش وزن راهنمایی می‌کرد. همچنین دائماً یادآور می‌شد که آرام‌تر غذا بخورم یا چه خوراکی‌هایی را نخورم. اگر شما هم قصد کاهش وزن داشتید، حتماً اعضای خانواده‌تان را درگیر روند لاغری‌تان کنید و نتیجه را ببینید. اگر کسی را ندارید که این کار را برایتان انجام دهد، حتی گرفتن مشاوره آنلاین و کسی که دائماً پیشرفتتان را تحت نظر داشته باشد نیز گزینه بسیار خوبی است.

 

۹ موفقیت خود را بدون ترازو اندازه بگیرید

 

بهتر است گاهی به جای رفتن روی ترازو، سراغ کمد لباس‌هایتان بروید و لباس‌های قبلی را بپوشید و با رفتن جلوی آیینه شگفت‌زده شوید. این کار هزار برابر بیشتر از ترازو امیدوارتان خواهد کرد. به یاد داشته باشید که کاهش سایز خیلی زودتر از کاهش وزن اتفاق می‌افتد. حتماً لازم نیست روزی سه مرتبه، صبح، ظهر و شب روی ترازو بروید، بالاخره یک شب که روی تخت خوابتان هستید، متوجه خواهید شد که چقدر راحت‌تر غلت می‌زنید، که این نشانه لاغر شدن شماست. (کاهش سایز تضمینی)

 


لینک منبع

 

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!