0

تناسب اندام با استفاده از تحریک الکتریکی

دسته بندی ها : اطلاعات تخصصی ورزشی, ورزش، سلامتی ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ Ali.kharidar 206 بازدید

اگر برای رسیدن به تناسب اندام و سلامتی ورزش‌های استقامتی انجام می‌دهید، حتماً تا به‌حال شده که حداقل چند روزی دچار درد و آسیب‌دیدگی شده باشید. ممکن است یک گوشه نشسته باشید و ناراحت باشید که توده‌های عضلانی خود را از دست خواهید داد، اما هیچ دلیلی ندارد که وقتی آسیب دیده‌اید تناسب اندام خود را هم از دست بدهید یا چاق شوید.

بسیاری از ورزشکاران، بعد از درمانِ آسیب‌دیدگیِ خود احساس می‌کنند که تناسب اندامشان بهتر شده، چون فرصت پیدا کرده‌اند که فرم‌های جدید ورزشی را در دوران درمان امتحان کنند. شما هم می‌توانید در زمان آسیب‌دیدگی، از روش‌های جدیدی که فیتامین در ادامه توضیح داده، استفاده کنید تا تناسب اندامتان حفظ شود. (رؤیای رسیدن به تناسب اندام با فیتامین)

تحریک الکتریکی

حتماً تا به‌حال تبلیغاتِ صندلی‌های ماساژ برقی را دیده‌اید، یک فرد چاق روی آن می‌نشیند و بعد از چند دقیقه دیگر، فردی با شکم سیکس پک از روی آن بلند می‌شود! استفاده از این صندلی‌ها روز به‌روز در حال افزایش است، اما آیا واقعاً امکان دارد با استفاده از صندلی‌های ماساژ برقی و یا با دستگاه تحریک الکتریکی به تناسب اندام رسید؟ (۱۰ قانون طلایی برای رسیدن به تناسب اندام)

۰۶۲۹۹۵_۱۰۱۵_۲٫jpg

در تحقیقی که اخیراً انجام شده، گروهی از خانم‌ها به مدت ۳۰ دقیقه با فرکانس بالا از طریق الکترودهایی که روی شکمشان نصب شده بود، تحت آزمایش قرار گرفتند. این افراد سه بار در هفته (به مدت ۶ هفته) و در نهایت ۱۸ جلسه این کار را انجام دادند. بعد از آن، محققان اندازه دور کمر، شاخص توده بدنی و درصد توده چربیِ زیر پوست و چربی بدنی آن‌ها را اندازه گرفتند.

باتوجه به اینکه این خانم‌ها رژیم غذایی و ورزش خود را تغییری نداده بودند، نتایج به‌دست آمده حیرت‌آور بود. تحریک الکتریکی باعث شده بود که اندازه دور کمر، چربیِ شکم، درصد چربیِ زیر پوست و چربیِ بدنی کاهش چشم‌گیری پیدا کند. نتیجه این تحقیق نشان می‌داد که درمان با جریان فرکانس بالا می‌تواند برای کاهش چاقی شکمی در خانم‌های جوان مؤثر باشد (از مهم‌ترین دلایل چاقی شکم آگاه شوید!). تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که تحریک الکتریکی می‌تواند برای هر چیزی از کاهش درد گرفته تا افزایش جریان خون، در عضلات و گرم‌کردنِ بدن پیش از ورزش مفید باشد.

 

چگونه با وجود آسیب‌دیدگی از این دستگاه‌ها استفاده کنیم؟

 

می‌توان الکترودها را به عضلات چهارسر و همسترینگ متصل کرده و بعد ۵ الی ۱۰ ست حرکات اسکوات با وزن بدن را انجام داده و هم‌زمان جریان الکتریکی را از پاها عبور داد. این کار باعث می‌شود فیبرهای عضلانیِ بیشتری در حرکت اسکوات به‌کار گرفته شود و این حرکت ورزشی دشوارتر انجام گیرد. سپس می‌توان این الکترودها را به کمر و شانه‌ها چسباند و حرکت شنا یا پرس سینه را تمرین کرد تا عضلات بالاتنه هم تقویت شود.

بیشتر این دستگاه‌ها به شما اجازه می‌دهد که شدت جریان برق را تنظیم کنید، بنابراین هرچه قوی‌تر شدید تعداد وزنه‌‌هایتان را افزایش دهید. در این دستگاه‌ها هم می‌توان با دستیابی به نیروی بیشتر، پالس آن را افزایش داد. همچنین می‌توان هنگام انجام تمرینات ایزومتریک هم از این دستگاه‌ها استفاده کرد تا میزان اسید لاکتیک در عضلات افزایش یابد تا در نتیجه مقاومت بدن نسبت به اسید لاکتیک در هنگام انجام تمریناتِ سخت مثل دوچرخه‌سواری بالا رود.

۰۶۲۹۹۵_۱۰۱۵_۵٫jpg

برای این کار لازم است که ابتدا در حالت ایزومتریک قرار بگیرید و عضلاتتان، بدونِ تغییر زاویه مفاصل، منقبض کنید. این نوع انقباض برخلاف انقباض ایزوتونیک است که در گذشته رواج داشت و در آن زاویه مفاصل و طول عضلات هنگام این حرکات تغییر می‌کرد؛ از مثال‌های تمرین ایزومتریک می‌توان توقف‌کردن در حالت حرکت شنا، پلانک یا لانگز را نام برد.

برای اینکه تمرین ایزومتریک را با تحریک الکتریکی هم‌زمان کنید، خیلی ساده می‌توانید هنگام انجام هر ست از تمرینات ایزومتریک، عضلاتی که دوست دارید را با جریان الکتریکی تحریک کنید که در نتیجه تعداد فیبرهای عضلانی که درگیر حرکت می‌شود و نیز میزان اسیدلاکتیک تولید شده در آن‌ها افزایش می‌یابد.

کاری از گروه فیتامین
یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!