0

تعیین هدف در تناسب اندام

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی ورزش, ورزش، سلامتی ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ Ali.kharidar 41 بازدید

ورزش کنید

۰۶۱۸۹۵_۰۵۰۸_۳٫jpg

این احتمال وجود دارد که شما سالی یکبار مثلا در خرداد ماه به سراغ یک برنامه ورزشی بروید. اما اگر در ادامه دادن برنامه ورزشی خود مشکل دارید، باید در این مقاله همراه ما شوید. دلایل زیادی ممکن است وجود داشته باشد که شما را دوباره به برنامه ورزشیتان برگرداند به طوریکه دیگر آن را رها نکنید. هر کسی ممکن است به دلیلی ورزش کردن را رها کند.

اگر به تناسب اندام خود اهمیت می دهید، می توانید زمان کوتاهی هم به ورزش کردن اختصاص دهید، خیلی کمتر از زمانی که صرف تماشای اخبار شبانگاهی می کنید. حتی می توانید حین تماشای اخبار ورزش کنید. اگر به توصیه های سازمان هایی مثل مرکز کنترل و پیش گیری از بیماری ها در آمریکا توجه کنید، می بینید آنچه برای سلامت قلب خود (و پیش گیری از سایر بیماری ها) به آن نیاز دارید، ۱۵۰ دقیقه ورزش در طول هفته و یا ۳۰ دقیقه ورزش یک روز در میان است. هر طور که دوست دارید می توانید این مدت را در طول روزهای هفته تقسیم کنید.

پس از همین امروز شروع کنید و از رهنمودهای زیر استفاده کنید تا ورزش کردن را تبدیل به یک عادت روزانه نمایید.

اهداف هوشمندانه برای خود تعیین کنید

در تناسب اندام، هدف هوشمندانه به هدفی گفته می شود که خاص، قابل سنجش و قابل دست یابی باشد. هدفی که بتوانید در طول زمان معین به آن دست یابید و بخاطر آن به خود پاداش دهید.

رسیدن به هدف می تواند به شما احساس رضایت بدهد؛ متخصصان تناسب اندام می گویند چنین اهدافی قادرند شما را وادار به حرکت سازند. فقط به کلمه “قابل دست یابی” توجه داشته باشید، چرا که اهدافی که واقع بینانه نباشند فقط زمینه را برای شکست شما فراهم می سازند. به جای اینکه خود را مجبور کنید روزی ۳۰ دقیقه ورزش کنید و به جایی برسید که نتوانید برای ۱۵ دقیقه ورزش هم از جای خود بلند شوید، به برنامه هفتگی خود نگاه کنید و دو روز پیدا کنید که واقعا در آن روزها می توانید به مدت ۳۰ دقیقه ورزش کنید. این کار باعث می شود کم کم بتوانید زمان را افزایش دهید تا به ۱۵۰ دقیقه در طول هفته برسید.

با خود عهد ببندید که هر روز بیشتر پیاده روی کنید

۰۶۱۸۹۵_۰۵۰۸_۴٫jpg

تقریبا تا یک دهه مرکز کنترل و پیش گیری از بیماری ها به مردم آمریکا توصیه می کرد روزی ۱۰۰۰۰ قدم پیاده روی کنند. اما ما خیلی کمتر از این میزان پیاده روی می کنیم. یک زن آمریکایی معمولی تنها ۵۲۱۰ قدم در روز بر می دارد و یک مرد معمولی حدودا ۷۰۰۰ قدم. ۱۰۰۰۰ قدم در روز تقریبا معادل ۵ مایل می شود و افرادی که به این میزان در روز قدم می زنند افراد فعالی شناخته می شوند. افرادی که ۱۲۵۰۰ قدم در روز بر می دارند افراد بسیار فعال شناخته می شوند.

مساله مهم این است که تحرک داشته باشید

۰۶۱۸۹۵_۰۵۰۵_۵٫jpg

حتی اگر به دنبال کاهش وزن نیستید، برای سلامت عمومی خود باید هر روز بیشتر پیاده روی کنید.

در تحقیقی که اخیرا در نشریه پزشکی آمریکا منتشر شده است، محققان از مردان جوان و سالم خواسته اند تعداد گام های روزانه خود را تا حد زیادی کاهش دهند (یعنی از ۶۲۰۳ قدم به ۱۳۴۴ قدم برسانند). در عرض دو هفته سطح انسولین این افراد ۶۰ درصد افزایش یافت و در معرض ابتلا به دیابت قرار گرفتند؛ و با اینکه افزایش وزن کلی نداشتند، چربی شکمی آنها هم ۷ درصد افزایش یافت.

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!