0

به رژیم جنرال موتورز فقط ۷ روز فرصت دهید!

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی تغذیه ورزش, ورزش، تغذیه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ Ali.kharidar 274 بازدید
رژیم جنرال موتورز

رژیمی با نام جنرال موتورز که فقط در ۷ روز اثرش را خواهید دید». این جمله احتمالاً برایتان چیزی شبیه به یک رؤیای دست‌نیافتنی است، اگر برای کم‌کردنِ چند کیلو وزنِ ناقابل، خودتان را به آب‌وآتش زده باشید بدونِ این‌که جوابی بگیرید.

حتماً بهترین سایت‌های تغذیه‌ای را هم جست‌وجو کرده‌اید و بازهم دست‌ِخالی سر جای اول خود برگشته‌اید. رژیم جنرال موتورز چاره کار شماست، طبق ادعای مخترعان آن، برای رسیدن به آرزویتان فقط ۷ روز فاصله دارید. در این مطلب از فیتامین، همه پیچ‌وخم‌های رژیم جنرال موتورز را برایتان آشکار خواهیم کرد.

داستان باورنکردنی رژیم جنرال موتورز

رژیم جنرال موتورز یا همان GM، در تاریخ ۱۹۸۵، توسط اداره مواد غذایی و دارویی ایالات متحده آمریکا پا به دنیای رژیم‌ها گذاشت.

در اصل، این نوع رژیم فقط به‌خاطر کارمندانِ شرکت جنرال موتورز نوشته شده بود تا کارمندان، سالم و سلامت به کارشان ادامه داده و بهره‌وری‌شان دوچندان شود. نتیجه این کار به قدری عجیب بود که کل دنیا را شگفت‌زده کرد. کارمندان در عرض یک هفته نزدیک ۴ یا ۵ کیلو کم کرده بودند! از طرفی انرژی، اعتمادبه‌نفس و بهره‌وری‌شان چند برابر شده بود.

چگونه جنرال موتورز باعث چربی‌سوزی می‌شود؟

کل برنامه غذایی جنرال براساس محدودکردنِ هفتگیِ میوه‌ها، سبزی‌جات، برنج قهوه‌ای و مرغ است. همچنین تأکید می‌کند که ترکیبی از کربوهیدرات پیچیده، سبزی‌جات و میوه‌های کم‌کالری مصرف کنید و در طول روز آب بیشتری بنوشید.

در ادامه این مطلب برنامه ۷ روزه جنرال موتورز برایتان همه چیز را روشن خواهد کرد، اما ابتدا باید طرز تهیه سوپ اختصاصی جنرال موتورز را یاد بگیرید.

 

مقاله منتخب: (۲۰ نکته فوق حرفه‌ای برای کاهش وزن فوری)

 

طرز تهیه سوپ جنرال موتورز

برنامه ۷ روزه رژیم جنرال موتورز

سوپ رژیم جنرال موتورز، سوپی است که هرچقدر و هر زمان که گرسنه باشید می‌توانید در طول روز بخورید. پیشنهاد می‌کنیم، هر روز این سوپ را آماده کرده و هر موقع که خواستید میل کنید.

مواد اولیه

  • ۶ عدد پیاز بزرگ
  • ۳ عدد گوجه متوسط
  • ۱ عدد کلم
  • ۲ عدد فلفل سبز
  • چند ساقه کرفس
  • نیم‌لیتر آب

دستور پخت سوپ اختصاصی رژیم جنرال

  • پیاز و فلفل‌ها را خُرد کنید؛
  • داخل یک قابلمه کمی روغن زیتون بریزید؛
  • پیاز و فلفل‌ها را سرخ کنید تا به رنگ طلایی دربیاید؛
  • گوجه‌ها، کرفس و کلم را تکه‌تکه کرده و سپس با کمی آب، داخل قابلمه بریزید؛
  • در مدت زمان ۶۰ دقیقه بگذارید سوپ، خوب جا بیفتد و سبزی‌ها نیز کاملاً پخته شوند؛
  • در لحظات پایانی بهتر است برای طعم‌دارکردنِ سوپتان کمی نمک و فلفل هم به آن اضافه کنید.

اولین روز رژیم جنرال موتورز

خوراکی‌های لازم برای روز اول

انواع و اقسام میوه‌ها مثل سیب، پرتقال، هندوانه و کیوی هیچ فرقی ندارد. می‌توانید هر میوه‌ای که می‌خواهید را میل کنید، فقط یادتان باشد که در این روز، اسم موز را حتی به زبان هم نیاورید!

در روز اول حدوداً ۸ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید و هیچ لحظه‌ای نیاز نیست گرسنگی بکشید، هرگاه احساس گرسنگی کردید، یک قاچ میوه میل کنید.

نمونه برنامه غذایی روز اول

صبحانه (۸ تا ۹ صبح) یک عدد سیب اندازه متوسط + یک لیوان آب
نیم‌چاشت (۱۱ تا ۱۲ ظهر) نصف کاسه تکه‌های طالبی+ یک لیوان آب
ناهار (۱:۳۰ تا ۲ عصر) یک تکه هندوانه + دو لیوان آب
میان‌وعده بعد از ناهار (۴ تا ۵ عصر) یک پرتقال+ یک لیوان آب
میان‌وعده عصرانه (۶:۳۰ تا ۷ عصر) یک عدد سیب+ یک لیوان آب
شام (۸ تا ۹ شب) یک عدد طالبیِ قاچ‌شده+ ۱ عدد سیبِ سبز کوچک + ۲ لیوان آب

جایگزین‌ها

اگر هرکدام از میوه‌های داخل لیست روز اول را نداشتید، می‌توانید از جایگزین‌هایی که در ادامه گفته‌شده، استفاده کنید:

سیب = پرتقال

طالبی = خیار

هندوانه = خیار یا خربزه

پرتقال = گریپ‌فروت یا هلو

سیبِ سبز = توت‌فرنگی

احساسی که در پایان روز اول خواهید داشت

روز اول در مقایسه با روزهای دیگر راحت‌ترین روز برای شما خواهد بود؛ زیرا هنوز کمی هیجان دارید و روزه میوه و سبزی‌جات برایتان جدید است. به هیچ‌وجه نگرانِ انرژی و حال خوبتان در طول روز نباشید.

اگر به رژیم پایبند باشید و برنامه ورزشی‌تان را به‌طور منظم پیش ببرید، هیچ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد و شاهد بهترشدنِ حالتان هم خواهید بود.

از آن‌جایی‌که غذایتان در روز اول فقط میوه‌جات و آب است، پیشنهاد می‌کنیم که ورزش سنگین انجام ندهید؛ اگر هم ورزش می‌کنید، در ساعات ابتداییِ صبح یا غروب تمرین کنید.

 

دومین روز رژیم جنرال موتورز

خوراکی‌های لازم برای روز دوم

سبزی‌جات سالم و مغذی مثل هویج، گوجه، خیار، کاهو و کلم به مقدار زیاد تهیه کنید.

نمونه برنامه غذایی روز دوم

صبحانه (۸ تا ۹ صبح) یک سیب زمینی پخته + یک قاشق کوچک کره کم چرب
نیم چاشت (۱۱ تا ۱۲ ظهر) سالاد کاهو و کلم + یک لیوان آب
ناهار (۱:۳۰ تا ۲ عصر) سالاد میکس سبزی‌جات، خیار، پیاز، هویج+ ۲ لیوان آب
میان‌وعده بعد از ناهار (۴ تا ۵ عصر) یک فنجان بروکلی پخته+ نصف فنجان فلفل دلمه+ ۲ لیوان آب
میان‌وعده عصرانه (۶:۳۰ تا ۷ عصر) گل کلم پخته + یک لیوان آب
شام (۸ تا ۹ شب) سالاد هویج+ بروکلی+ لوبیا سبز+ ۲ لیوان آب

جایگزین‌ها

اگر هرکدام از میوه‌های داخل لیست روز اول را نداشتید، می‌توانید از این جایگزین‌ها استفاده کنید:

سیب‌زمینی = سیب‌زمینی شیرین یا هویج

کره = خامه یا مارگارین

کلم = کرفس

کاهو = تره‌فرنگی

خیار = هویج

پیاز سفید = پیاز قرمز

هویج = چغندر

بروکلی = گل کلم

فلفل‌دلمه = کدو سبز

گل کلم= لوبیا سبز

احساسی که در پایان روز دوم خواهید داشت

احتمالاً در ساعات پایانی روزِ دوم احساس ضعف به سراغتان خواهد آمد، که این کاملاً طبیعی است. این احساس به‌خاطر کاهش کربوهیدرات دریافتی‌تان در طول روز بوده که بدنتان با خستگی و ضعف سعی می‌کند شما را متوجه تغییرات کند. توجه نکنید و به سراغ روز سوم بروید.

سومین روز رژیم جنرال موتورز

خوراکی‌های لازم برای روز سوم

ترکیبی از میوه‌ها و سبزی‌جات خوراک اصلی‌تان در روز سوم خواهد بود. شما می‌توانید از همان لیست میوه‌ها و سبزی‌جات در دو روز اول استفاده کنید. تنها میوه‌هایی که نباید سراغشان بروید، سیب‌زمینی و موز است.

نمونه برنامه غذایی روز سوم

صبحانه (۸ صبح- ۹ صبح) نصف کاسه طالبی یا یک عدد سیب + ۲ لیوان آب
نیم چاشت (۱۱ صبح-۱۲ ظهر) نصف آناناسِ تکه‌تکه شده یا یک گلابی+ ۲ لیوان آب
ناهار (۱:۳۰ عصر-۲ عصر) سالاد خیار+ هویج+ کاهو + ۲ لیوان آب
میان‌وعده بعد از ناهار (۴عصر-۵ عصر) یک پرتقال+ طالبی + ۱ لیوان آب
میان‌وعده عصرانه (۶:۳۰عصر- ۷ عصر) یک گلابی + یک لیوان آب
شام (۸ تا ۹ شب) بروکلی پخته و چغندر + ۲ لیوان آب

جایگزین‌ها

طالبی = هندوانه

سیب = پرتقال

گلابی = آلو

آناناس = هلو

خیار = کیوی

هویج = چغندر

کاهو = کلم چینی

پرتقال = گریپ فروت یا کیوی

بروکلی = گل کلم

چغندر = هویج

احساسی که در پایان روز سوم خواهید داشت

در روز سوم احساس خوبی خواهید داشت، زیرا مقدار مناسبی از شکر میوه‌ها دریافت نموده و مقدار کمی هم کربوهیدرات از سبزی‌جاتِ داخل برنامه به بدنتان رسیده است. سعی کنید در حین رژیم ورزش کنید تا سرحال و شاداب بمانید.

روز چهارم کمی چالشی است، ولی نگران نباشید از پس بقیه روزهای آن هم برخواهید آمد.

 

مقاله منتخب: (بهترین برنامه غذایی برای سلامتی و تناسب اندام)

چهارمین روز رژیم جنرال موتورز

خوراکی‌های لازم برای روز چهارم

برای روز چهارم فقط به ۸ عدد موز و ۴ لیوان شیر نیاز خواهید داشت.

نمونه برنامه غذایی روز چهارم

صبحانه (۸ تا ۹ صبح) ۲ عدد موز بزرگ + یک لیوان شیر
نیم‌چاشت (۱۱ تا ۱۲ ظهر) شیک‌موز (۱ عدد موز) + ۱ قاشق عسل
ناهار (۱:۳۰ تا ۲ ظهر) یک کاسه سوپ رژیم جنرال موتورز
میانوعده بعدازظهر (۴ تا ۵ عصر) میلک‌شیکِ موز
میانوعده عصرانه (۶:۳۰ تا ۷ عصر) ۲ عدد موز متوسط یا کوچک
شام (۸ تا ۹ شب) ۲ عدد موز بزرگ + یک لیوان شیر

جایگزین‌ها

موز = انجیر

شیر = شیر سویا

احساسی که در پایان روز چهارم خواهید داشت

احتمالاً بعد از نوشیدنِ یک روز کامل شیر و موز کل انرژی‌تان رفته و احساس نارضایتی می‌کنید. بهتر است در این روز نسبتاً سخت، آب بیشتری نوشیده و در اینترنت داستان افراد موفق رژیم جنرال موتورز را مطالعه کنید.

پنجمین روز رژیم جنرال موتورز

خوراکی‌های لازم برای روز پنجم

گیاه‌خواران بهتر است یک فنجان برنج قهوه‌ای میل کنند. گوشت‌خواران نیز می‌توانند مواد پروتئینی مثل ماهی یا سینه مرغ بخورند. یادتان نرود که ۶ عدد گوجه‌فرنگیِ بزرگ نیز باید در طول روز میل کنید.

نمونه برنامه غذایی روز پنجم

صبحانه (۸ تا ۹ صبح) چند گوجه‌فرنگیِ کوچک + یک کاسه لوبیا پخته شده+ ۲ لیوان آب
نیم‌چاشت (۱۱ تا ۱۲ ظهر) یک فنجان ماست + ۲ لیوان آب
ناهار (۱:۳۰ تا ۲ عصر) یک کاسه برنج قهوه‌ای پخته‌شده/ سینه مرغ/ ماهی + ۲ عدد گوجه‌فرنگی + ۲ لیوان آب
میان‌وعده بعدازظهر (۴ تا ۵ عصر) سالاد+پیاز و جوانه+ ۲ لیوان آب
میان‌وعده عصرانه (۶:۳۰ تا ۷ عصر) ۱ سیب + ۱ گلابی
شام (۸ تا ۹ شب) سوپ مخصوص رژیم جنرال موتورز + ۲ لیوان آب

جایگزین‌ها

گوجه‌فرنگی = هویج

لوبیا چشم‌بلبلی = لوبیا قرمز

ماست = خامه

برنج قهوه‌ای = کینوا

سینه مرغ = بوقلمون

ماهی = سینه مرغ، قارچ یا عدس

پیاز = خیار

سیب = کیوی

گلابی = پرتقال

احساسی که در پایان روز پنجم خواهید داشت

مصرف کربوهیدرات، پروتئین و میوه در یک روز، حسابی حالتان را سرجایش خواهد آورد و احساس نشاط و شادابی، دوباره به زندگی‌تان باز خواهد گشت. طوری‌که در روز پنجم فقط می‌خواهید کار کنید و زحمت بکشید!

ششمین روز رژیم جنرال موتورژ

خوراکی‌های لازم برای روز ششم

مقدار زیادی سبزی‌جات از هر نوعی که سراغ دارید. گیاه‌خواران می‌توانند یک فنجان برنج قهوه‌ای و گوشت‌خواران نیز از پروتئین خالص مثل سینه مرغ و ماهی میل کنند.

نمونه برنامه غذایی روز ششم

صبحانه (۸ تا ۹ صبح) یک فنجان سبزی‌جات پخته + ۲ لیوان آب
نیم چاشت (۱۱ تا ۱۲ ظهر) یک کاسه لوبیا چشم‌بلبلی+ گوجه+ ۲ لیوان آب
ناهار (۱:۳۰ تا ۲ عصر) یک کاسه برنج قهوه‌ای/سینه مرغ/ماهی+سوپ مخصوص جنرال موتورز+ ۲ لیوان آب
میانوعده بعدازظهر (۴ تا ۵ عصر) ۳ تا ۴ عدد هویج کوچک + ۱ لیوان آب
میان‌وعده عصرانه (۶:۳۰ تا ۷ عصر) یک کاسه سوپ جنرال موتورز + ۱ لیوان آب
شام (۸ تا ۹ شب) یک کاسه سبزی‌جات پخته + ۲ لیوان آب

جایگزین‌ها

گوجه = خیار

برنج قهوه‌ای = کینوا

سینه مرغ = بوقلمون

ماهی = سینه مرغ، قارچ یا عدس

هویج = چغندر یا خیار

احساسی که در پایان روز ششم خواهید داشت

در پایان روز ششم، خودتان متوجه لاغر شدنتان می‌شوید و آیینه هم این موضوع را تأیید خواهد کرد. بهتر است تا پایان روز هفتم پیش بروید تا حس سبکی‌تان تکمیل شود.

 

مقاله منتخب: (چگونه بهترین رژیم لاغری را انتخاب کنم؟)

هفتمین روز رژیم جنرال موتورز

خوراکی‌های لازم برای روز هفتم

شما در روز آخر به یک فنجان برنج قهوه‌ای، سبزی‌جات تازه و آب‌میوه فراوان نیاز دارید.

نمونه برنامه غذایی روز هفتم

صبحانه (۸ تا ۹ صبح) یک کاسه سالاد سبزی‌جات + یک لیوان آب سیب یا پرتقال
نیم‌چاشت (۱۱ تا ۱۲ ظهر) یک کاسه سوپ رژیم جنرال+ یک تکه هویج + یک لیوان آب
ناهار (۱:۳۰ تا ۲ ظهر) یک فنجان برنج قهوه‌ای، یک کاسه سبزی‌جات پخته و ۲ لیوان آب
میانوعده بعدازظهر (۴ تا ۵ عصر) چند عدد هویج+ یک لیوان آب کیوی
میان‌وعده عصرانه (۶:۳۰ تا ۷ عصر) سالاد سبزی‌جات میکس + ۲ لیوان آب
شام (۸ تا ۹ شب) یک کاسه سوپ رژیم جنرال و ۲ لیوان آب

جایگزین‌ها

سالاد سبزی‌جات = سالاد جوانه

آب سیب = آب خیار

آب پرتقال = آب گریپ‌فروت

هویج = چغندر

برنج قهوه‌ای = جو

کیوی = آلو

احساسی که در پایان روز هفتم خواهید داشت

هرچه به غروب نزدیک‌تر می‌شوید، سنگین‌تر شده و احساس می‌کنید که همین چند دقیقه پیش یک دسر پر از کالری خورده‌اید. از طرفی،‌ لاغرشدن حس غرور به شما می‌دهد و دلتان می‌خواهد هرچیزی را در یخچال می‌بینید میل کنید.

یادتان باشد که نباید گول این حس کاذب را بخورید. اگر می‌خواهید در طول این روز احساس رضایت بیشتری داشته باشید، حتماً ورزش را در برنامه‌ریزی‌تان بگنجانید.

نتیجه‌گیری

رژیم جنرال موتورز از رژیم‌های سخت و دشواری است که برطبق ادعای سازندگان آن، در کمترین زمان یعنی فقط ۷ روز کاهش وزن فوق‌العاده‌ای به همراه خواهد داشت.

البته یادتان باشد که این رژیم در روز چهارم به اوج سختی خود می‌رسد و به همین خاطر برای شروع این رژیم باید آمادگی بدنیِ نسبتاً خوبی داشته باشید.

 

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!