0

بهترین پودرهای پروتئین گیاهی

دسته بندی ها : مکمل ها, ورزش، تغذیه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ Ali.kharidar 2394 بازدید

پودرهای پروتئین گیاهی یکی از بهترین مکمل‌ها برای بدنسازان گیاه‌خوار محسوب می‌شود؛ زیرا این ورزشکاران  نمی‌توانند از پروتئین موجود در گوشت و ماهی استفاده کنند و خوردن بیش از حد تخم‌مرغ و لبنیات هم برایشان خیلی خسته‌کننده خواهد بود. در نتیجه بدنسازانِ گیاه‌خوار، بیش از دیگر ورزشکاران به مصرف پودرهای پروتئینی نیاز دارند. البته فکر نکنید که این پودرها فقط برای گیاه‌خواران مفید است، بلکه پودرهای پروتئینی گیاهی به‌خاطر گیاهی بودنشان راحت‌تر هضم و جذب بدن شده و بدن ورزشکار می‌تواند تا ۹۸ درصد پروتئین موجود در این پودرها را جذب کند. از طرفی، پودرهای پروتئین گیاهی منبع غنی از فیبر بوده و دارای چربی غیراشباع است. (بهترین منابع سرشار از پروتئین برای ورزشکاران)

 

ترس از پودرهای پروتئینی

پودرهای پروتئین گیاهی باعث نفخ نمی‌شوند و احتمالاً دارای شیرین‌کننده‌‌های مصنوعی هم نیستند؛ اگرچه تحقیقات اخیر نشان‌داده که شیرین‌کننده‌ها سرطان‌زا نیستند، اما اشتها را زیاد می‌کنند. ورزشکارانی که می‌خواهند عضله‌سازی کنند نباید به هیچ‌وجه دچار وحشت شوند، چون براساس پژوهشی که در سال ۲۰۱۳ در مجله تغذیه دانشگاه فلوریدا به چاپ رسید، پروتئین برنج دقیقاً مثل پروتئین وی می‌تواند در عضله‌سازی و قدرت، در میان ورزشکاران حرفه‌ای، مؤثر باشد.

نکته قابل تأمل: از پودرهایی با ترکیبی از نخود، کنف، سویا یا برنج استفاده کنید؛ زیرا بسیاری از گونه‌های گیاهیِ تک، پروتئین‌های کاملی نیستند. استفاده از پودر پروتئین گیاهی ترکیب‌شده (هم‌چون پودری که حاوی لوبیا و برنج و انواعی از جوانه‌هاست) به شما این اطمینان را می‌دهد که آمینواسیدهای بیشتری دریافت کرده‌اید. (اگر قصد کاهش وزن با ورزش را دارید از این پروتئین‌ها دوری کنید!)

پودر پروتئین خام ترکیب شده سان وریر

۱

منبع پروتئینی: نخود، کنف، پروتئین کرنبری، برنج قهوه‌ای

بازده پروتئینی: ۱۹ گرم در هر وعده

یادتان باشد که یک گزینه پروتئینیِ خام عالی، عاری از غذاهای تغییر ژنتیکی داده شده است. شکر، گلوتن یا شیرین‌کننده‌های مصنوعی باعث اختلال در فرایند متابولیسم نمی‌شوند. اگر قبل از تمرین این مواد را مصرف کنید، آمینواسیدهایِ شاخه‌دار با انتقالِ مستقیم انرژی به عضلات، باعث بهتر شدنِ تمرینات می‌شود.

شیک تغذیه ای وگا وان

۲

منبع پروتئینی: پروتئین نخود و کنف

بازده پروتئینی: ۲۰ گرم در هر وعده

این پودر پروتئینی حاویِ پروبیوتیک، آنتی‌اکسیدان و ۵۰ درصد از ویتامین‌ها و مواد معدنی غذاییِ روزانه است، نادیده گرفتنِ این پودر پروتئینیِ فوق‌العاده، بسیار سخت است. اگر زمان بیشتری دارید می‌توانید یک اسکوپ حاوی ۲۰ گرم پروتئین را با شیر و موز ترکیب کنید تا شیک شیر فوق‌العاده‌ای درست کنید.

 

برای دریافت مشاوره رایگان با مربی ورزشی عدد ۱ را به سامانه ۳۰۰۰۶۰۲۶۳۶ پیامک کنید.

 

پروتئین خام گاردن آو لایف

۳

منبع پروتئینی:: ترکیب پروتئین جوانه‌زده آلی (برنج قهوه‌ای، آمارانس، کوینولا، ارزن)

بازده پروتئین: ۳۴ گرم در هر وعده

این پروتئینِ کامل، حاوی ۱۳ نوع جوانه خام و آلی، با ۱۷ گرم پروتئین در هر وعده تمام آمینواسیدهایِ ضروری که بدنتان نیاز دارد، به‌علاوه چای و عصاره دارچین است. فقط در اسموتی از چربی‌هایِ سالم هم‌چون کره بادام‌زمینی یا آووکادو استفاده کنید. این پودر مملو از ویتامین‌های محلول در چربی هم‌چون آ، دی، کا است که تنها زمانی‌که با چربی‌هایِ سالم همراه شوند، جذب بدن می‌شوند. پودرهای اصلیِ بدون طعم آن در تمام شیک‌های بعد از تمرین کاربرد دارد.

اگر دنبال پودر پروتئین برنج می‌گردید از جوانه برنج قهوه‌ای استفاده کنید، (نه فقط پروتئین برنج). برنج جوانه‌زده میزان کربوهیدرات را کاهش و پروتئین را افزایش داده که تأثیر گلیسمیک (قند خون را به حداقل می‌رساند) را کاهش می‌دهد و خواص غذایی را بالا می‌برد. به‌علاوه، وقتی برنج جوانه می‌زند، در ساختار ژنتیکیِ آن به گونه‌ای تغییر ایجاد می‌شود که مواد غذاییِ آن از لحاظ زیستی، بیشتر در دسترس بدن قرار می‌گیرد.

پروتئین کنف، نوتیوا ارگانیک

۴

منبع پروتئینی:: کنف

بازده پروتئینی: ۱۵ گرم در هر وعده

اگر دوست دارید وعده بعد از تمرین غنی باشد، از این پودر پروتئینیِ ارگانیگ بر پایه کنف استفاده کنید. پروتئینِ کنف از بخش‌های کم‌کاربرد آن به‌دست می‌آید که دارای فیبر زیاد (در اینجا ۸ گرم) است. همچنین قدرت هضم بالایی دارد و یک پودر قبل از تمرین عالی است که مانع از گرفتگی عضلات در باشگاه می‌شود. در کنار ۱۵ گرم پروتئینی که در هر وعده وجود دارد، کنف با مقدار مجاز امگا۳ ضدالتهابی، عملکرد قلب را بهتر می‌کند. این پودر، گزینه خوبی در ترکیب با اسموتی یا بلغور جو دو سر است. فیبر باعث می‌شود که مدت طولانی‌تری احساس گرسنگی کنید؛ هم‌چنین حاوی ۸ آمینو اسید ضروری برای ساخت عضله است.

 

بهترین پودرهای پروتئینی گیاهی براساس ویژگی بدنی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید پودرهای پروتئین گیاهی باید مدنظر قرار دهید، این است که به آن ماده حساسیت نداشته باشید و معده‌تان را به اصطلاح به‌هم نریزد. نکته مهم دیگر نیز این است که طعم پودر پروتئینیِ خریداری شده را حتماً دوست داشته باشید! شاید این نکته به نظرتان مسخره بیاید، ولی طعم پودر پروتئینی تا حد زیادی مهم است، چون اگر از محتویات و طعم آن رضایت نداشته باشید، احتمال مصرف آن پودر نیز تا حد زیادی پایین خواهد آمد. در نتیجه بهتر است ابتدا پودر پروتئینی را از نظر سازگاری با دستگاه گوارشتان و سپس از لحاظ طعم و مزه بررسی کنید تا بتوانید بهترین خرید مکمل را انجام دهید. (مناسب‌ترین مکمل‌های غذایی برای گروه خونی شما چیست؟)

 


لینک منبع
یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

  1. وریا گفته :
    ۱۴:۰۸ ۱۳۹۵/۱۰/۲۱

    سلام.ممنونم بابت مطالب پر بارتون
    با توجه ب اینکه کار تخصصی شما تغذیه و ورزش هستش،اگر امکان داره دستور ساخت چند نوع مکمل دست ساز خانگی (استقامتی،قدرتی،حجمی) رو بفرمایید و اینکه چقدر میتونه انتظارات معقول ما رو براورده کنه؟ممنونم

    • سلام .
      ممنون از نظر و انرژیتون
      پیشنهاد خوبیه .حتما با دکتر مشورت میکنیم و در صورت صلاحدیدشون معرفی میکنیم .

    • اریا گفته :
      ۰۰:۱۴ ۱۳۹۷/۰۳/۰۹

      واقعا بعضیا دل خرج کردن ندارن.خب یکم پول خرج کنین ی مکمل درست بخرین دیگه.مکمل خونگی هیچوقت به پاس مکمل هیدرولیز نمیرسه

      • Ali گفته :
        ۱۴:۴۴ ۱۳۹۷/۰۵/۱۲

        سلام. بسیاری از مکمل های کارخانه ای تقلبی هستند و با جعبه های شیک و زیبا در کارگاه های غیر مجاز و توسط افراد سود جو و متقلب و با روشهای بسیار آلوده ساخته می شوند و ما خوشحال هستیم که از برند معروف استفاده می کنیم ولی تقلبی و چه بسا بسیاری از بدن سازان با استفاده از مکمل های تقلبی کبد خود را از دست داده ، یا مرده اند و یا مجبور به پیوند کبد شده اند. در صورتیکه اگر توسط یک پزشک دستور ساخت نوع خانگی داده شود و از مواد اولیه ای که خودمان تهیه می کنیم ساخته شود بسیار قابل قبول تر خواهد بود. بنابر این هیچکس نمیتواند اصل بودن این مکمل های موجود در بازار را تضمین کند. پس ربطی به خرج کردن پول ندارد و فقط به سلامتی مربوط میشود.

      • hamid گفته :
        ۱۴:۵۸ ۱۳۹۷/۰۷/۱۲

        وی به این گرونی فقط باید بعد باشگا خورد قبل باشگا از همین پروتیین های دیر جذب هم میشه اسفاده کرد

  2. حامد گفته :
    ۱۴:۰۵ ۱۳۹۶/۰۵/۱۱

    سلام
    این مکملها تو ایران هم هست؟ از کجا میشه تهیه کرد؟

    • آرش گفته :
      ۱۴:۴۸ ۱۳۹۷/۰۵/۱۲

      مسله پول نیست بلکه جلوگیری از به خطر افتادن سلامتی توسط مکمل های تقلبی که در بازار فراوان هستد است.

  3. زهرا گفته :
    ۲۰:۱۲ ۱۳۹۷/۰۸/۰۵

    سلام بهترین پودر پروتیین که هم ارگانیک باشه و سالم هم باشه بهم معرفی کنین اگر زود جواب بدین ممنون میشم

    • دوست عزیز از طریق چت آنلاین با مربی ورزشی میتونید سوالات خودتون رو بپرسید.

  4. مونیکا گفته :
    ۲۲:۱۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۷

    چطور میتونم این مکمل هارو تهیه کنم؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!