0

بهترین نکات برای یافتن انگیزه ای برای ورزش

دسته بندی ها : انگیزشی ۵ بهمن ۱۳۹۵ Ali.kharidar 33 بازدید

تمرین کردن بسیار سخت است، به خصوص قبل از اینکه به باشگاه بروید. گاهی تنظیم آلارم و گذاشتن کفش های ورزشی کافی نیست تا بتوانید برنامه ورزشی خود را شروع کنید. حقیقت این است که هر روز افسانه ورزشی نیست، بنابراین به خودتان سخت نگیرید. به علاوه، گاه گاهی تمرین نکردن هیچ ایرادی ندارد، در واقع داشتن زمانی برای ریکاوری باعث می شود زودتر به اهداف تناسب اندام خود برسید.

اهداف خود را بنویسید و گاه گاه به آن نگاه کنید

“همواره بین لذت کوتاه مدت و بلند مدت در حال مبارزه هستم، بنابراین سعی می کنیم راههایی را پیدا کنم که سریعا برنامه طولانی مدت را به خودم یادآوری کنم: پیام هایی را بر روی مچ دستم می نویسم. می تواند چیزی مانند ۸-۴ باشد، چون اعتقاد دارم بین ۴ تا ۸ هفته طول می کشد تا نتایج تمرینات بروز کند، و تشکر، که یعنی اگر برنامه را اجرا کنم بعدها از خودم تشکر می کنم.

از قبل برنامه ورزشی را برنامه ریزی کنید

۰۵-۰۴-۱۴_happy_exercise_shutterstock

“روزهای هفته سریعا با رویدادهایی هم چون کار، قرار با دوستان، فعالیت های دیگر پر می شود، بنابراین آخر هر هفته ۳۰ دقیقه زمان می گذارم تا برنامه ورزشی خود را تنظیم کنم – که شامل رزرو کلاس هایی است که می خواهم شرکت کنم. سپس این تمرینات را در دفتر می نویسم. وقتی چیزی را در دفتر می نویسم دیگر حرفی در مورد آن نیست، باید انجام شود”.

لیست آهنگ مورد علاقه خود را آماده کنید

“برای اینکه به خودم انگیزه دهم، لیستی از آهنگ ها را تهیه می کنم که می دانم عاشق آنها هستم”.

برنامه تمرینی را براساس روحیه خود تنظیم کنید

“من برنامه ورزشی خود را بر اساس روحیه خود تنظیم می کنم. اگر احساس کنم در کل روز پر انرژی هستم، بر روی تمرینات کاردیو و یا دویدن در بیرون تمرکز می کنم. اگر انرژی کمی داشته باشم، بر روی تمرینات کششی یا استفاده از فوم نورد بر روی مت تمرکز می کنم. اگر به شدت پرانرژی باشم، تمرینات پلایومتریک یا تمرینات قدرتی خواهم داشت. کاریی را انجام می دهم که می دانم روحیه ام را بهتر می کند.

هدف خاصی را در ذهن داشته باشید

WOMAN-EXERCISING

“من برای مارتن تلاش می کنم، بنابراین زمانی که انگیزه ای برای ورزش ندارم سعی می کنم تصور کنم که رد شدن از خط چه حسی دارد”.

با دنباله روی از یک برنامه خاص به مسیر خود ادامه دهید

” من در مسابقات نصف ماراتون شرکت کردم، واقعا دوست داشتم درگیر یک برنامه ورزشی شوم. خوب است که حساب مسافت های پیموده را داشته باشید و هم زمان، احساس خوبی برای دست یافتن به هدف داشته باشید”.

هر چند وقت یکبار با مربی شخصی تمرین کنید

” یکی از کارهای دیگری که در نهایت باعث شد به باشگاه برگردم تمرین با مربی شخصی  بود. برای بعضی به نظر احمقانه و زیاده روی است، اما اینکه گاه گاه فردی در یک زمان خاص وجود دارد باعث می شود مسئولیت پذیر شوم و اشتباهات تمرینات خود را درست کنم، فوق العاده است”.

fitness tracker  داشته باشید

“اخیرا سعی کرده ام در تمرینات با دوستانم رقابت کنم، و این کار واقعا مفید بوده است.”

ساعت زنگدار را در جایی قرار دهید که با شما فاصله دارد

۲

“روزهایی که می خواهم تمرین کنم، ساعت را برای ۵ صبح تنظیم می کنم. ساعت را در انتهای اتاق می گذارم، بنابراین زمانی که بلند شدم و بر روی پاهایم اییستادم، دوباره برگشتن به رختخواب سخت است.”

و از همه مهم تر، زمان ورزش را منحصرا برای خودتان بدانید

اگر دچار استرس شوم که برای ورزش زمان ندارم، فکر می کنم که این یک ساعت دوچرخه ثابت یا ۳۰ دقیقه دویدن، فرصتی است که نفس بکشم و از روز پر از استرس جدا شوم. این زمان، زمانی است که تنها برای شادی و سلامتی خودم صرف می کنم”.

کاری از گروه فیتامین
یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!