0

بهترین حرکات کششی برای افزایش قد

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی ورزش, ورزش، سلامتی ۳۰ دی ۱۳۹۷ مدیر سایت 7467 بازدید

در دنیا شخصی را می شناسید که به دنبال افزایش قد و زیباتر شدن نباشد؟ حرکات کششی این آرزو را برایتان دست یافتنی خواهد کرد. لابد خودتان هم تا حالا به این فکر کرده بودید که شاید با کشیدن بدن بتوان تاحدودی قد را بلندتر کرد اما نمی دانستید دقیقاً چه حرکاتی برایتان خوب است. در این مقاله حرکات فوق العاده کششی برای افزایش قد را به شما آموزش خواهیم داد.

 

 

بهتر است حرکات زیر را بعد از گرم کردن بدن، ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید تا بعد از یک یا دو ماه شاهد افزایش قد خود باشید. البته تلاش و پشتکار را باید چاشنی کار کنید.

 

 

حرکات کششی برای افزایش قد

 

آویزان شدن از میله بارفیکس

اولین یار کمکی شما زمین خواهد بود! زمین و نیروی گرانش می تواند تاحد زیادی به افزایش قد شما کمک کرده و تأثیر فوق العاده ای داشته باشد. برای اینکار کافی است از یک میله بارفیکس آویزان شوید تا جاذبه زمین و وزن پایین تنه روی ستون فقرات و مفاصل بیفتد.

نکته: حواستان باشد که برای بهره گرفتن از جاذبه زمین حتماً باید میله بارفیکس را در ارتفاع نصب کرده و در حین انجام آویزان شدن پاهایتان روی زمین قرار نگیرد.

نحوه انجام حرکت:

  1. به میله آویزان شده و دستهایتان را بدون چرخاندن، در حالت صاف بگیرید.
  2. از میله آویزان شده و برای افزایش سنگینی پایین تنه پاهایتان را به صورت ضربدری بگیرید.
  3. سعی کنید کاملاً بدنتان را بکشید و همه زحمت ها را به گردن جاذبه زمین نیاندازید.
  4. سه بار به مدت ۳۰ ثانیه از میله آویزان شده و هر هفته مدت زمان انجام این حرکت را طولانی تر کنید.

 

شنا روی خشکی

ورزشکاران این حرکت را با نام دست و پا مخالف نیز می شناسند. این حرکت در حالت دراز کش بوده و دیگر نیازی به گرانش زمین نخواهید داشت.

نحوه انجام حرکت:

  1. روی زمین به شکم دراز کشیده و دستها و پاهایتان را به حالت آرامش روی زمین قرار دهید.
  2. سعی کنید ابتدا کاملاً بدنتان را بکشید و تمامی عضلاتتان را آزاد کنید.
  3. هر بار دست و پای مخالف را از پشت بالا آورده و سعی کنید کشش قسمت های مختلف بدنتان را تاحد زیادی افزایش دهید.

نکته: می توانید برای انجام این حرکت همزمان دست و پاها را با هم بالا بیاورید.

 

حرکت پل

حرکت پل با کشیدن ستون فقرات و پاها می تواند تاحد زیادی برای رسیدن به هدفتان به شما کمک کند.

نحوه انجام حرکت:

  1. شروع این حرکت از روی زمین خواهد بود، روی زمین دراز بکشید.
  2. شانه های خود را روی زمین قرار داده و زانوهایتان را خم کنید.
  3. سعی کنید به آرامی باسن خود را از زمین بلند کرده و بالا ببرید.
  4. حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در همین حالت مانده و دوباره باسن خود را روی زمین قرار دهید.
  5. این حرکت را حداقل ۱۰ بار تکرار کنید تا انعطاف پذیری بدنتان بیشتر شده و بدنتان از خشکی در بیاید.

 

مار کبری

 این حرکت کششی نیز یکی از حرکات فوق العاده یوگا است که می توانید برای کشیدن مهره های کمر و افزایش انعطاف پذیری تان از آن کمک بگیرید.

نحوه انجام حرکت:

  1. به شکم روی زمین دراز کشیده و دستهایتان را در مقابل خود روی زمین قرار دهید.
  2. به آرامی بالاتنه را روی دستها بلند کرده و سرتان را صاف نگه دارید.
  3. مدت زمان ۵ تا ۳۰ ثانیه در همین حالت باقی مانده و حدود ۳ تا ۴ بار حرکت را تکرار کنید.

 

حرکت کششی سوپر کبری

شاید با خودتان بگویید این حرکت که همان حرکت قبلی است، در حالی که اشتباه می کنید. این حرکت همانطور که از اسم آن هم مشخص است بسیار مؤثرتر از حرکت قبلی بوده و کشش بدن را تاحد زیادی افزایش خواهد داد.

نحوه انجام حرکت:

  1. روی زمین دراز کشیده و دقیقاً همانند حرکت کبری قبلی به آرامی روی دستهایتان بلند شوید.
  2. بدن خود را به شکل وی درآورده با این تفاوت که باید کاملاً سرتان را به سمت بالا کشیده و گردنتان را از پشت خم کنید.
  3. بعد از قرار گرفتن در این حالت، ۱۰ تا ۲۰ ثانیه در همین حالت بمانید تا کاملاً کشش را احساس کنید. سپس حرکت را حدود ۱۰ بار تکرار کنید.

 

پرش ضربدری

این راحت ترین و هیجان انگیزترین حرکت کششی برای افزایش قد است. این حرکت مفرح را می توانید جلوی تلویزیون و در حین تماشای سریال مورد علاقه تان هم انجام دهید.

 

نحوه انجام حرکت:

  1. برای انجام این حرکت صاف بایستید.
  2. سپس به صورت ضربدری دست و زانوی خود را بالا آورده و به هم نزدیک کنید.
  3. حدوداً ۸ بار این حرکت را برای دستها و پاهای انجام داده و حداقل یک ست را کامل کنید.

 

رول آپ پیلاتس

این حرکت را می توانید در سطوح مختلف انجام دهید و حتماً نیاز نیست از همان روز اول به همین مقدار بدنتان را خم کنید. این حرکت برای کشیدن قسمت بالاتنه فوق العاده بوده و به مرور زمان بالاتنه تان را بلند تر خواهد کرد.

 

نحوه انجام حرکت:

  1. روی زمین دراز کشیده و دستهای خود را در کنار بدن قرار دهید.
  2. بدون خم کردن زانو پاها را از ناحیه کمر خم کرده و صاف کنید.
  3. حال سعی کنید تاجایی که می توانید و به بدنتان آسیب نمیرسد، بدنتان را بیشتر خم نموده و پاهایتان را از بالای سر عبور دهید.

نکته: یادتان باشد که هرچقدر بیشتر بدنتان را بکشید، میزان کشش در ناحیه ستون فقرات هم بیشتر خواهد بود.

 

کشش روبه جلو

در حین انجام این حرکت، هرچقدر پاهایتان را از هم بیشتر فاصله دهید، میزان کشش وارده به مفاصل، ستون فقرات و پاها هم بیشتر خواهد بود.

نحوه انجام حرکت:

  1. صاف روی زمین بنشینید و پاهایتان را دراز کنید.
  2. پاها را کمی از هم فاصله داده و به آرامی از ناحیه کمر خم شوید.
  3. سعی کنید با دستهایتان پاها را گرفته یا حداقل دستهای خود را به پاها نزدیک کنید.

 

نتیجه گیری

رسیدن به قد بلندتر چندان هم آرزوی دست نیافتنی نبوده و حتی شاید بعد از سن ۲۵ سالگی هم بتوان به آن دست یافت. با این حال اکثر پزشکان و متخصصان معتقدند که بعد از سن ۲۲ یا ۲۵ سالگی دیگر صفحات رشد بسته شده و تغییری در قدتان ایجاد نخواهد شد. ولی در هر صورت بدون شک انجام این حرکات چندان هم بی فایده نبوده و می توانید از فواید آن بهره مند شوید.

 


لینک منبع

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

  1. علیرضا گفته :
    ۱۲:۴۱ ۱۳۹۸/۰۹/۲۳

    من سنم ۲۱ هست واسم فایده داره؟

    • سلام آقا علیرضا بله بله حتما اما پیشنهاد میکنم حتما با مربی ورزشی هم مشورت کن

  2. علی گفته :
    ۰۲:۰۳ ۱۳۹۸/۱۰/۰۶

    سلام من ۱۳ سالم هست واگر در هفته ست های بیشتری برم شاهد افزایش قد بیشتری هستم. باتشکر

  3. Matin گفته :
    ۰۰:۰۶ ۱۳۹۸/۱۰/۰۹

    بعد اینکه میخواستم بپرسم میشه دوتا برنامه ی ورزشی رو با هم انجام داد؟ مثلا من هم این برنامه رو داشته باشم و انجام بدم هم یه برنامه برای مثلا تناسب اندام و بدنسازی بعد بینشون فاصله بزارم در حد نیم ساعت
    میشه همچین چیزی؟
    نتیجه ی هردو رو میشه گرفت؟

    • دوست عزیز
      عدد ۱ رو به سامانه ۳۰۰۰۶۰۲۶۳۶ پیامک کنید، مربی ورزشی باهاتون تماس میگیره و راهنماییتون میکنه ( این تماس هیچ هزینه ای نداره)

  4. سیناپژند گفته :
    ۲۳:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳

    من هفده سالمه آیاامکان داره قدم از۱/۶۵به۱/۷۰بیادباای
    ن حرکاتا.اگه میادتاچندماه انجام بده

    • بله صفحات رشد شما هنوز باز و فعال هست و با ورزش منظم و تغذیه خوب میتونید به کامل ترین شرایط رشدتون برسید

  5. مهرگان گفته :
    ۲۰:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۲

    سلام برای یه فرد ۱۳ساله حداقل چقد رشد داره؟

  6. مهرگان گفته :
    ۲۰:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۲

    سلام برای یه فرد۱۴ساله حداقل چقد رشد داره؟

    • دختران و پسران تا این سن نزدیک به ۶۰ درصد از رشد قدی خودشون رو تجربه میکنند

  7. سیناپژند گفته :
    ۱۳:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۵

    من قدم ۱/۶۵هستش میخوام بیام۱/۷۰ایابااین ورزش
    هاقدم میادبالا

    • رشد قد یک مساله کاملا ژنتیکی هست ولی عواملی همچون تغذیه و ورزش و مکان جغرافیایی محل زندگی فرد برمیگردد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!