0

برنامه ورزشی چربی‌سوز در ماه رمضان

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی ورزش, ورزش، سلامتی ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ Ali.kharidar 176 بازدید
برنامه ورزشی فیتامین

پیروی از یک برنامه ورزشی چربی‌سوز در کنار برنامه غذایی اصولی و درست، در ماه مبارک رمضان، می‌تواند نتیجه‌بخش باشد. یادتان باشد که این ماه، فرصتی عالی است تا قوی‌تر شوید و چربی بدنتان را کاهش دهید. (بهترین برنامه غذایی برای سلامتی و تناسب اندام)

هیچ دلیلی وجود ندارد که بدنسازان نتوانند در ماه رمضان، همچنان قوی‌تر و عضلانی‌تر شوند؛ پس همان‌طورکه گفته شد، با یک برنامه غذایی و تمرینی اصولی، ماه رمضان هم به‌خوبی پشت سر گذاشته خواهد شد. (عضلات هم حافظه دارند!)

برنامه ورزشی چربی‌سوز در ماه رمضان

در ماه رمضان لازم است که سطح ورزش را از نظر شدت و مدت زمان انجام تمرینات، کاهش دهید. با یک برنامه هدفمند ورزشی می‌توانید بدون رفتن به باشگاه و بدون نیاز به ابزاری خاص، فقط با صرف حداکثر ۲۰ دقیقه زمان در منزل، چربی‌سوزی و تناسب اندام داشته باشد.

ورزش‌کردن در ماه رمضان، از تجمع چربی در بدن جلوگیری کرده و عمل سوخت‌وساز بدن را آسان می‌کند. ورزش، علاوه‌بر تاثیر فوق‌العاده بر توانایی‌های بدنی، سهم بسیار زیادی در افزایش قدرت یادگیری و توانایی‌‌های ذهنی دارد. (راهکارهای تضمینی برای سوزاندن چربی شکم و پهلو)

ورزش‌های کم‌شدت

برای جلوگیری از ضعف بدنی در این ماه، از انجام حرکت‌های سنگین ورزشی دوری کنید. تمرین و فعالیت زیاد، باعث از دست‌دادنِ انرژی و افزایش تعریق بسیار در روز می‌شود؛ که این مشکل سبب عطش فراوان و افت فشارخون خواهد شد.

با انجام ورزش‌های کم‌شدت، می‌توانید برای تمام ساعت روزه‌داری، انرژی خود را حفظ کنید. اگر همیشه با شدت بالا می‌دویدید، آن را با یک پیاده‌رویِ سریع، جایگزین کنید؛ همچنین لازم است که زمان انجام ورزش را با توجه به تواناییِ بدنی خود کاهش دهید. (یک برنامه کم‌شدت برای کوچک‌کردن شکم)

اهمیت انجام تمرینات ورزشی

در ماه رمضان حتما تمرینات ورزشی‌تان را ادامه دهید. انجام فعالیت‌های بدنی، نقش مهمی در حفظ سلامت و تناسب اندام دارد که اصلا نباید فراموش کنید. حتی انجام ۲۰ دقیقه فعالیت در روز نیز کمک زیادی به حفظ سلامت و تناسب اندام می‌کند و باعث می‌شود بعد از ماه رمضان، برگشت به برنامه ورزشی برای شما بسیار آسان شود. (برنامه ورزشی تناسب اندام دوهفته‌ای)

 

انتخاب زمان مناسب برای ورزش

انتخاب زمان ورزش بستگی به سطح انرژی شما دارد؛ پس هر زمان که فکر می‌کردید انرژی و توان لازم را دارید، ورزش کنید. هر وقت که شما بتوانید بدونِ آسیب و احساس ناراحتی، تمرینات ورزشی انجام دهید، همان زمان مناسب خواهد بود.

پیشنهاد می‌شود که ۲۰ دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید و پیش از خوردن سحری، ورزش کنید. بعضی از افراد هم ترجیح می‌دهند که بعد از افطار ورزش کنند؛ اما فراموش نکنید که بلافاصله بعد از خوردنِ غذا، به هیچ‌وجه نباید ورزش کرد.

انتخاب ورزش مناسب

بهترین ورزش‌ها در ماه رمضان، پیاده‌روی، دویدنِ آهسته، پیاده‌روی، شنا و دوچرخه‌سواری و در کل، ورزش‌های هوازی و تفریحی بعد از وعده افطار است؛ زیرا از گرفتگی عضلات جلوگیری می‌کند؛ همچنین باعث افزایش گردش خون شده و اکسیژن و خون بیشتری به مغز می‌رساند. با انجام این نوع ورزش‌ها در ماه مبارک رمضان نشاط، شادابی و روحیه مثبت را به خود هدیه دهید. (۱۳ نکته برای شگفت‌انگیزکردن تمرینات هوازی)

سخن آخر

ممکن است علاوه‌بر روزه‌داری، گرمای هوا نیز انجام فعالیت‌های جسمی روزانه از جمله ورزش را با مشکل مواجه ‌کند؛ اما اگر شما هم به انجام تمرینات ورزشیِ منظم عادت داشته‌اید، شاید نخواهید که یک‌باره تمام فعالیت‌های خود را متوقف کنید؛ پس همچنان پیگیر برنامه ورزشی‌تان باشید و از انجام تمرینات و رسیدن به استایل ورزشکاری لذت ببرید. (چگونه با کمترین زحمت استایل ورزشکاری داشته باشیم؟)

 

کاری از گروه فیتامین
یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!