0

با کم‌کردن ۵ کیلو وزن چه لطفی در حق بدنتان می‌کنید؟

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی ورزش, ورزش، سلامتی ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ Ali.kharidar 1 بازدید

وقتی صحبت از کاهش وزن و لاغری به میان می‌آید، خیلی‌ها به یاد اندامشان در زمان دبیرستان می‌افتند که چقدر باریک و خوش‌اندام بودند، اما نیازی نیست که انقدر به عقب برگردید و افسوس بخورید، برای اینکه دوباره حس خوب قبل را تجربه کنید، استارت ۵ کیلو کاهش وزن را بزنید تا ببینید که چه لطف بزرگی در حق بدنتان کرده‌اید.

با این حرکت بزرگ، بدنتان تا آخر عمر مدیون شما می‌شود. همین ۵ کیلوگرم کاهش وزن که به ظاهر ساده به‌نظر می‌رسد، به بهبود سلامتی‌تان کمک می‌کند و باعث می‌شود از عواقب بسیاری در امان باشید. برای درک بهتر این موضوع بیایید بررسی کنیم که با کم‌کردنِ ۵ کیلو وزن، دقیقاً چه لطفی در حق بدنتان خواهید کرد. (رؤیای رسیدن به تناسب اندام با فیتامین)

 

پیشگیری از آرتروز و درد مفاصل

شاید باورتان نشود، ولی همین ۵ کیلو وزن اضافه، به اندازه ۱۸ کیلو وزن، به زانوهایتان فشار خواهد آورد. که این فشار مضاعف باعث می‌شود زانوهایتان زودتر بازنشسته شوند. ناگفته نماند که پرخوری نیز باعث بروز التهابات شده و آرام‌آرام مواد شیمیایی به‌وجود آمده به بافت بدن و به‌خصوص مفاصلتان آسیب خواهد رساند. با کاهش حتی یک کیلو وزن، اثر منفیِ این مواد شیمیایی بر مفاصلتان تاحد قابل توجهی کم شده و احتمال بروز آرتروز در سنین بالا کاهش خواهد یافت (شگردهای کاهش وزن سریع که واقعا جواب می‌دهد!).

 

پیشگیری از دیابت نوع ۲

اگر باتوجه به سابقه خانوادگی‌‌تان، ابتلا به دیابت را در یک قدمی خود می‌بینید، بی‌شک راه‌ِحل این مشکل، کم‌کردن کمی از وزنتان است. کاهش وزن با ورزش هم که دیگر برایتان معجزه خواهد کرد. بهترین پیشنهاد، انجام ۳۰ دقیقه ورزش، ۵ روز در هفته است. در صورتی‌که مبتلا به دیابت هستید، بازهم دیر نشده، با کاهش وزن نیازتان به داروی انسولین برای کنترل دیابت نیز کمتر شده و علاوه‌بر آسیب کمتر به بدن، هزینه کمتری هم پرداخت خواهید کرد. (توصیه به بیماران دیابتی)

 

کلسترول «خوب»

شاید بتوانید با دارو و خوردن غذاهای سالم، کلسترول بد یا همان LDL خونتان را پایین بیاورید، ولی بالا بردنِ سطح کلسترولِ خوب یا همان HDL به همین سادگی‌ها نخواهد بود. جالب اینجاست که برای کم‌شدنِ کلسترول بد، باید کلسترول خوب بیشتری وارد خونتان شود، اما چطور؟! ورزش و کاهش چربی این لطف را در حقتان می‌کند. با این کار از بروز بیماری‌های قلبی نیز در امان می‌مانید.

 

خواب بهتر و باکیفیت‌‌تر

جالب است که بدانید با کاهش وزن، خوابتان هم حتی بهتر می‌شود، اما یک کیلو یا دو کیلو، این کار را برایتان نخواهد کرد و قطعاً این کاهش وزن باید حداقل به ۵ کیلو برسد. در مطالعه‌ای که صورت گرفت، افراد پس از کاهش ۵ کیلو وزن، زمان خوابشان طولانی‌تر شده بود و می‌توانستند ۲۱ دقیقه بیشتر از افراد چاق بخوابند! (درمان بی‌خوابی با حرکات یوگا)

 

حس و حال خوب

بعد از کاهش وزن، غصه‌هایتان نیز کمتر خواهد شد. علت کم‌شدنِ غصه‌ها و ناراحتی‌های شما به تصویر جدیدی که در آینه از خودتان می‌بینید ارتباط دارد. هرچقدر خوش‌فرم‌تر باشید، قطعاً غصه‌هایتان نیز کمتر می‌شود. تا زمانی‌که وزنتان را پایین نگه‌دارید، این حال خوب همراهتان خواهد بود. (مؤثرترین تمرینات مراقبه مناسب با حال شما)

 

رابطه جنسی بیشتر

شک نکنید که کم‌شدنِ رروابط جنسی‌تان، ارتباط مستقیمی با افزایش وزنتان دارد؛ زیرا عدم رضایت از اندام، باعث کاهش میل به رابطه جنسی می‌شود. البته بماند که چربی اضافه حس و حال خوشایند را از فرد می‌گیرد. کافی است همان ۵ کیلویی که از ابتدای مقاله به آن توصیه شد را کم کنید و تأثیر فوق‌العاده این حرکت را در زندگی زناشویی‌تان ببینید. (تمریناتی که رابطه جنسی را فوق‌العاده می‌کند!)

 

وقفه تنفسی یا آپنه در خواب

افرادی‌که اضافه وزن دارند، بافتی اضافه در پشت گلویشان ایجاد می‌شود؛ وقتی‌ می‌خوابند، این بافت اضافه باعث می‌شود تا مسیر تنفسی‌شان تقریباً بسته شده و سخت‌تر نفس بکشند. همین اختلال تنفسیِ به ظاهر ساده، در طولانی‌مدت باعث اختلالات خواب و مشکلات جدی در آینده خواهد شد.

 

کاهش احتمال ابتلا به سرطان

یکی از علل بروز بیماری سرطان در نقاط مختلف بدن مثل سینه، روده، کبد، کلیه‌ها و پروستات همین اضافه وزن است. شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که دیگر چربی و وزن اضافه چه ارتباطی به بیماری سرطان دارد؟! اما جالب است بدانید که همین وزن اضافه باعث بالا رفتنِ سطح بعضی از هورمون‌های مرتبط با سرطان مانند استروژن، انسولین و آندروژن می‌شود.

 

کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر

اگر با ورزش اقدام به کاهش وزن و سایز کنید، عضلات ران و لگنتان تقویت شده و همین شما را از ابتلا به آلزایمر محافظت می‌کند؛ زیرا عضلات ناحیه پا یکی از بزرگ‌ترین عضلات موجود در بدن است و با تقویت آن، گیرنده‌های بسیاری در مغز فعال شده و در نتیجه به آلزایمر و فراموشی مبتلا نخواهید شد. (آیا یوگا می‌تواند حافظه را بهبود بخشد و مانع آلزایمر شود؟)


لینک منبع

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :