0

با پله نوردی چاقی نوردی کنید!

دسته بندی ها : دسته‌بندی نشده ۳ تیر ۱۳۹۹ فهیمه غلامی 126 بازدید

چیزی از پله نوردی می‌دانید؟ یا تا به‌حال اسم این ورزش به گوشتان خورده است؟! شاید با شنیدن اسم پله نوردی فکر کنید که اسم نوعی آسیب باشد؛ که قابل درک است چون همیشه به ما گفته شده “پله برای زانوها خوب نیست”.

اما پله نوردی یک ورزش جذاب و خفن این روزهاست که به دلایل زیادی که فیتامین در ادامه مقاله به آن اشاره می‌کند، خیلی هم طرفدار پیدا کرده! اگر شما هم جزو عاشقان بدن‌های خوش فرم و عضلات تفکیک شده هستید پس اصلا این مقاله را از دست ندهید.

 

پله نوردی را به شما معرفی می‌کنم

stair climbing پله نوردی اسم یک تمرین هوازی پرفشار است که به زبان خیلی ساده یعنی صعود از پله! پله‌نوردی از آن جایی تمرین هوزی به حساب می‌آید که بسیار از شما انرژی می‌گیرد و تمام بدن را درگیر می‌کند و البته که برای تناسب اندام و سلامتی هم بسیار تاثیرات مثبتی دارد. تمرین پله نوردی می‌تواند بدن، استقامت و قدرت واقعی شما را به چالش بکشد. (من که عاشقش شدم!).

اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید یا محل کار یا دانشگاهتان شامل طبقات زیادی است، محققان دانشگاه کانادا به شما توصیه می‌کنند کمتر از آسانسور استفاده کنید و بیشتر پله‌ها را بالا پایین کنید تا کمکی هم به قلب و تناسب اندام خود کرده باشید.

 

 

مزایای خوب پله نوردی!

  • پله نوردی کِی و کجا؟ هرجا که تو بگی

نکته خیلی خوب پله نوردی این است که هرجایی می‌شود شروع کنیم. تمرینات زیادی است که به تجهیزات نیاز ندارد و در دسترس است مثل ایروبیک یا دو؛ اما برای دویدن به فضا نیاز است. درحالی که برای پله نوردی فقط به یک راه پله نیاز است و نه بیشتر! همچین برای کسانی که محدودیت زمانی دارند بسیار عالی است.

 

  • کالری سوزی روی درجه تب بالا

شاید باورکردنی نباشد ولی پله‌‍نوردی جزء چربی سوزترین تمرین‌های هوازی دنیا قرار دارد چراکه همین بالا پایین کردن پله ها می‌تواند تا ۹۰۰ کالری در ساعت بسوزاند و به ما در امر کاهش وزن بسیار کمک کند. شاید از حالا به بعد بهتر باشد بجای آسانسور از پله برویم!

 

 

  • مرگ و بیماری را درمی‌نوردیم! 

این یک تمرین نسبتاً شدید است که به سرعت ضربان قلب ما را افزایش می‌دهد و با انجام پله نوردی آمادگی قلبی عروقی ما را تا حد زیادی بهبود پیدا می‌کند. مطالعات محققان نشان داده‌ است که خطر بیماری را تا ۳۳% پایین می‌آورد و از چاقی (مادر همه بیماری‌ها) پیشگیری می‌کند.

 

  • عضله‌سازی با پله ؟

این ورزش برای تقویت و عضله سازی بسیاری از گروه‌های عضلانی اصلی مانندساق پا، چهار سر ران، باسن، شکم و میان‌تنه مفید است. حتی می‌توان پله‌نوردی را به راحتی با سایر تمرینات مانند پیاده‌روی، بدنسازی و حتی تمرین با دمبل و وزنه ترکیب کرد تا تاثیر آن چندبرابر شود.

و از آنجا که نوعی تمرین قدرتی با وزن بدن هم است، به تقویت قدرت استخوان کمک می‌کند.

 

  • پله نوردی برای پیر و جوان!

پله نوردی بدون آسیب و کم خطر است؛ (البته اگر تکنیک‌های صحیح آن رعایت شود و یا مشکلی از قبل وجود نداشته باشد)

تقریباً هر کسی حتی با سطح آمادگی جسمانی متوسط یا کم می‌تواند پله نوردی کند به شرطی که مناسب سطح خودش تمرین کند.

 

  • شهریه پله نوردی

کاملا رایگان است و تقریباً همه ما به پله دسترسی داریم! (بهانه دیگری هم دارید؟)

 

 یک توصیه ایمنی پیش از شروع

حتما و حتما قبل از آغاز تمرین بدن خود را گرم کنید. گرم کردن قبل از هر ورزشی ضروری است و پیش از ورزش پرفشاری مثل پله‌نوردی ضروری‌تر است!

شرط بعدی درباره پله نوردی نداشتن هیچ‌گونه پیش زمینه آسیب یا درد مفصلی زانو است. اگر زانو درد، مینیسک یا اضافه وزن خیلی زیاد دارید اصلا این ورزش را انتخاب نکنید.

همچنین کفش ورزشی مناسب به پا کنید تا از پاهای خود کاملا محافظت کنید.

 

لینک منابع

https://goqii.com/

https://health.usnews.com/wellness/fitness/the-health-benefits-of-stair-climbing-exercise

 

 

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!