0

چگونه با تمرینات قدرتی روز به روز قوی تر شویم؟

دسته بندی ها : حرکات عمومی, حرکات ورزشی پایه, عضله‌ سازی ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ Ali.kharidar 960 بازدید

قدرتمند و قوی بودن به عوامل زیادی بستگی دارد، مثلاً اینکه چه وضعیت مالی ای داشته باشید، شهردار تهران باشید یا نباشید!! اما جدای از اینها با عضلات بیشتر هم می توان قوی و قدرتمند شد.

تمرینات قدرتی، زندگی تان را تغییر خواهد داد!

اگر بخواهید قوی تر شوید ، عضله بسازید، برای مراسم پیش رویتان خوش فرم تر بنظر برسید یا حتی کاهش وزن داشته باشید، تمرینات قدرتی شما را به همه این خواسته ها خواهد رساند.

در این مقاله از فیتامین زیر و بم تمرینات قدرتی را به شما آموزش خواهیم داد تا با هر آنچه برای قوی تر شدن به آن نیاز دارید آشنا شوید.

 

تمرینات قدرتی چیست؟

به طور کلی تمرینات قدرتی را می توانیم در ۲ شاخه توضیح دهیم:

  • وزنه زدن (حتی وزن بدن خودتان) هر حرکت بدنی و ورزشی ای که عضلات را از حالت آرامش خارج کند و به چالش بکشد. حالا استفاده از وزنه می تواند وزن خود بدنتان باشد که با آن حرکت ورزشی انجام می دهید.
  • پیشرفت در وزنه هر بار نسبت به دفعه قبل وزنه سنگین تری بلند کنید یا تکرارهایتان را بیشتر کنید. با همین راهکار ساده عضلاتتان هر بار سعی می کنند تا نسبت به دفعه قبل قوی تر شده و به اصطلاح در برابر خواسته شما کم نیاورند! این هم خودش راهی برای قوی تر شدن است.

خب این همان تمرینات قدرتی است که حرفش را زده بودیم!

اگر شماهم روزی ۱۰ حرکت اسکوات و ۱۰ حرکت شنا انجام می دهید، همین الان هم تمریناتتان قدرتی است.

 

چرا باید تمرینات قدرتی انجام دهیم؟

شما ۶۴۲ عضله در بدنتان دارید که تشنه انجام تمرینات قدرتی هستند. کافی است بازویتان را خم کنید، با همین حرکت ساده عضلات جلوبازو و پشت بازوی تان منقبض خواهد شد.

حالا اگر یک دمبل هم در دست بگیرید و سپس بازویتان را خم کنید، تمرین قدرتی انجام داده اید. در قسمت بعدی فواید انجام ورزش و تمرینات قدرتی را برایتان خواهیم گفت تا ببینید بدنتان را از چه امتیازاتی محروم کرده اید!

وزنه زدن هیکل ام را حجیم و مردانه می کند؟

نه، اگر خودتان نخواهید حجیم شوید هیچ کسی نمی تواند شما را مجبور به اینکار کند.

ترس از هیکلی شدن یکی از شایعاتی است که بسیاری از افراد تازه کار از آن می ترسند. باید بدانید این هورمون تستوسترون است که مردان را عضلانی می کند.

خانم ها زمانی که تمرینات قدرتی و بدنسازی انجام دهند نه تنها هیکل شان مردانه نخواهد شد بلکه چربی سوزی اتفاق افتاده و بدنشان فرم خواهد گرفت.

البته این ترس فقط برای خانم ها نبوده و آقایان هم با چنین ترسی مواجه اند. به مردان هم می توانیم قول دهیم که تا رژیم غذایی شان مخصوص دوره حجم نباشد، به هیچ وجه شبیه هالک نخواهند شد و فقط عضله سازی و کات اتفاق خواهد افتاد.

فواید تمرینات قدرتی

همین ابتدا بگوییم که هرچقدر قوی تر شوید، زندگی برایتان ساده تر خواهد شد:

  • آوردن پلاستیک های خرید؟ با یک دست.
  • بغل کردن بچه ها؟ هیچ مشکلی نیست.
  • ماشین داخل برف گیر کرده؟ به راحتی هل می دهید.

 

اجازه دهید فواید بلند مدت انجام تمرینات قدرتی را خدمتتان معرفی کنیم:

۱متوقف کردن تحلیل عضلات

هرچقدر سن تان بالاتر می رود، عضلاتتان نیز آرام آرام تحلیل می روند. اینجا اولین جایی است که تمرینات قدرتی شما را نجات خواهد داد. با انجام تمرینات قدرتی با وزنه و داشتن برنامه ورزشی جلوی این تغییرات را گرفته اید و در آینده دیگر نیازی به پرستار نخواهید داشت!

 

۲مریض نمی شوید

قطعاً می دانید که یکی از علت های اصلی مرگ و میر در ایران، بیماری های قلبی و ایست قلبی است! تمرینات قدرتی با تنظیم فشار خون، کلسترول از چاقی و بیماری های قلبی جلوگیری کرده و از مرگ حتمی نجاتتان خواهد داد.

پزشکان حتی به فردی که سه هفته از آخرین حمله قلبی اش گذشته باشد هم می گویند بهتر است برای سلامتی ات سراغ تمرینات قدرتی بروی.

 

۳علائم بیماری را کم می کند

افرادی که آرتروز، پوکی استخوان، پارکینسون، سندرم دان، سرطان یا حتی افسردگی دارند نیز می توانند از فواید تمرینات قدرتی بهره مند شوند. (البته بهتر است پیش از اینکار با پزشک خود مشورت کنید) انجام تمرینات قدرتی و ورزش با وزنه کیفیت زندگی این افراد را بهتر کرده و بهبودشان تاحد زیادی کمک می کند.

 

حوصله چشم انتظار بودن ندارید و می خواهید ببینید فواید کوتاه مدت تمرینات قدرتی چیست؟ در این قسمت فوایدی که در عرض تنها چند هفته شاهد آن خواهید بود را معرفی خواهیم کرد:

 

۱وزنتان کم شده و خوش تیپ تر می شوید

کافی است تمرینات قدرتی انجام دهید و کالری دریافتی روزانه تان را محدود تر کنید. با اینکار هم کالری سوزی تان در طول روز زیاد شده و هم کمتر می خورید و خیلی زود لاغر خواهید شد.

 

۲تمرینات قدرتی متابولیسم تان را افزایش خواهد داد

بعد از اینکه با تمرین وزنه، عضله سازی داشتید بدنتان سعی در حفظ عضلات جدید خواهد داشت. به همین خاطر در طول روز نیاز به کالری بیشتری داشته و سوخت و ساز بدنتان بیشتر خواهد شد.

این هم یک قدم دیگر لاغری سرعتی تر! دیگر زمانی که بعد ورزش روی مبل دراز کشیده اید و سریال محبوب تان را می بینید هم کالری سوزی خواهید داشت.

 

۳ حالتان خوب می شود

اگر همیشه روزها بی حوصله بودید و انرژی کم می آوردید، تمرین قدرتی یکی از راهکارهایی است که می تواند برای همیشه انرژی تان را افزایش داده و شما را در اوج قدرت نگه دارد.

علاوه بر این بعد از تمرین با وزنه، اعتماد به نفس تان بیشتر شده و استرس های تان را فراموش خواهید کرد. کافی است عضلاتتان را تقویت کنید تا فرم بدنی تان بهتر شده و چند سانتی به قدتان هم اضافه شود.

 

آیا سن من برای انجام تمرینات قدرتی زیاد است؟

مطالعات و تحقیقات علمی نشان داده است که انجام تمرینات قدرتی برای هر سن و سالی خوب و مفید است. مثلاً افرادی که در آستانه ۷۰ یا حتی ۹۰ سالگی شان بودند هم بعد از گذشت تنها ۱۰ هفته از برنامه ورزشی شان معجزه این تمرینات را به چشم دیده بودند.

پس اگر احساس می کنید برای شروع تمرینات قدرتی زیادی دیر شده و سنتان بالاست، باید بدانید که تمرینات قدرتی برای خود خود شما ساخته شده است.  

 

باشگاه رفتن را دوست ندارم. هنوز هم می توانم تمرین قدرتی انجام دهم؟

اگر شما هم جزء آن دسته افراد هستید که علاقه به رفتن باشگاه ندارید، حوصله ماندن در ترافیک رسیدن به باشگاه را نداشته و دلتان می خواهد در خانه تمرین قدرتی انجام دهید. می توانید همین امروز در برنامه ورزشی آنلاین فیتامین ثبت نام کرده و تمرینات خود را آغاز کنید.

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!