0

اگر شکم شش تکه می‌خواهید، از این غذاها خودداری کنید!

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی تغذیه ورزش, ورزش، تغذیه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ Ali.kharidar 813 بازدید

یکی از اهداف ورزشی مشترک بین ورزشکاران، داشتن شکم شش تکه و عضلانی است. خب، باید بدانید که حتی اگر صبح تا شبتان هم در باشگاه بگذرد، بازهم برای داشتن شکم شش تکه باید حواستان به هر غذایی که در طول شبانه‌روز می‌خورید هم باشد.

در این مسیر رسیدن به شکم شش تکه باید دو نکته اساسی را باشد:

  • از دست‌دادن چربی
  • ساخت ماهیچه

تنها راه رعایت این دو نکته، رژیم غذایی مناسب و ورزش اصولی است. اگر بهترین عضلات و ماهیچه‌ها را هم داشته باشید، بدون از دست‌دادنِ لایه‌های چربی که روی آن‌ها را پوشانده، به شکم شش تکه نخواهید رسید.

اگر می‌خواهید با نکات مهم و غذاهایی که رسیدن به شکم شش تکه را خیلی سریع‌تر می‌کند آشنا شوید، موارد گفته‌شده در این مطلب از فیتامین را تا پایان بخوانید.

 

با ماست یونانی سیکس پک بسازید

جالب است بدانید که در هر فنجان ماست یونانی ۲۳ گرم پروتئین که عضله‌ساز است وجود دارد. همچنین ماست یونانی سرشار از کلسیم و پروبیوتیک است، که می‌تواند به داشتن شکم شش تکه کمک کند.

طبق نتایج یکی از مطالعات بالینی تغذیه در اروپا، افرادی‌که هرروز شیر تخمیرشده با پروبیوتیک می‌نوشند، به مقدار قابل توجهی چربی شکم که بین عضلات و اندام‌‌‍‌ها جا خوش کرده را از دست داده‌اند.

نکته: از مصرف ماست‌های طعم‌دار به دلیل وجود قند در آن‌ها خودداری کنید، چون باعث چربی شکم و ذخیره مایعات در اطراف آن می‌شود.

 

با آب پنیر سیکس پک بسازید  

این منبع پروتئین شامل اسیدهای آمینه شاخه‌دار  (BCAA)است که آسیب‌های عضلانی ناشی از ورزش را کاهش می‌دهد و باعث بهبود عضلات می‌شود تا در تمریناتتان قوی عمل کنید.

آب پنیر برای افرادی‌که با مشکل عدم تحمل لاکتوز و ناراحتی معده مواجهند گزینه خیلی خوبی است.

طبق تحقیق منتشر شده در مجله FASEB رژیم‌های غذایی‌ای که در آن‌ها از آب پنیر استفاده می‌شد، افراد چربی بیشتری از دست داده و نسبت به دیگران عضللات بیشتری را حفظ می‌کردند.

 

با غلات سیکس پک بسازید

آیا می دانید غلات تصفیه شده چه هستند؟ در غلات تصفیه شده بخش هایی از ساختمان گیاه در طی عملیات آسیاب کردن از بین می رود.

غلات تصفیه شده شامل برنج، آرد سفید، پاستای رنگ روشن و فیبر بوده و مواد مغذی کمتری نسبت به دیگر غلات دارد.

عموماً غلات تصفیه نشده (برنج قهوه ای و گندم) ارزش غذایی بیشتری داشته و سالم تر از غلات تصفیه شده هستند.

طبق مطالعات صورت گرفته، افرادی که بیشتر از غلات کامل در کنار تغذیه سالم بهره مند هستند، یعنی در کنار غلات کامل و تصفیه نشده از میوه ها، سبزیجات، لبنیات کم چرب و پروتئین استفاده می کنند، نسبت به دیگر افراد زودتر چربی های اطراف شکمی شان می سوزد.

غلات تصفیه شده و تصفیه نشده

در غلات تصفیه‌شده بخش‌هایی از ساختمان گیاه است که طی عملیات آسیاب‌کردن از بین می‌رود. این غلات شامل برنج، آرد سفید، پاستای رنگ روشن و فیبر است و مواد مغذی کمتری نسبت به دیگر غلات دارد. عموماً غلات تصفیه نشده (برنج قهوه‌ای و گندم) ارزش غذاییِ بیشتری دارند و سالم‌تر از غلات تصفیه شد‌ه‌اند.

سیب زمینی و فرآورده‌های آن

برطبق آزمایشی که روی ۱۲۰ هزار مرد و زن بالای ۲۰ سال صورت گرفت، هر کدام از شرکت‌کنندگان هر چهار سال یک‌بار چکاپ می‌شدند. به صورت میانگین هرکدام از آن‌ها ۲ کیلو وزن اضافه کرده بودند. افزایش وزن این افراد چیزی جز سیب‌زمینی و فرآورده‌های آن نبود.

گوشت قرمز و گوشت فراوری شده

در ادامه تحقیق قبلی که روی افراد بالای ۲۰ سال صورت گرفت، کسانی‌که گوشت قرمز مصرف می‌کردند، بعد از چهار سال حدوداً یک کیلوگرم اضافه کرده بودند.

آزمایشی نیز در کلینیک‌های تغذیه آمریکا بر روی ۳۷۰ هزار نفر صورت گرفت که بر طبق آن، افرادی‌که هر روز استیک می‌خوردند، بعد از گذشت پنج سال دچار پنج کیلو اضافه وزن شده بودند.

رویال آیسینگ

منظور از رویال آیسینگ، همان لایه شیرینی روی کاپ کیک‌ها است. این مواد را نخورید! سازمان جهانی غذا و دارو با چربی‌های اشباع اعلام دشمنی کرده، که رویال آیسینگ هم جزء این گروه است!

در دانشگاه فارست آمریکا، دو گروه میمون مرود آزمایش قرار گرفتند. به گروهی از میمون‌ها چربی اشباع‌شده و به گروه دیگر، چربی‌های غیراشباع می‌دادند.

نتیجه آزمایشات این شد که گروهی از میمون‌ها که چربی‌های اشباع‌شده می‌خوردند، بعد از ۶ سال نزدیک  به ۱۰ درصد وزنشان افزایش یافته بود. این در حالی است که گروه دیگر که چربی‌های غیراشباع می‌خوردند، تنها ۱٫۸ درصد وزنشان اضافه شده بود.

یادتان باشد که فقط رویال آیسینگ حاوی چری‌های اشباع نیست، بلکه غذاهای دیگر مثل هله‌هوله‌ها، غذاهای آماده و پیتزاهای نیمه‌آماده هم حاویِ این نوع چربی‌ها هستند.

 

با مارچوبه سیکس پک بسازید

ساقه‌های سبز مارچوبه سرشار از فولات، ویتامین‌های مختلف، و فیبر پروبیوتیک است. پروبیوتیک نوعی فیبر است که باکتری‌های خوب موجود در دستگاه گوارش را می‌سوزاند و با نفخ مبارزه می‌کند.

مارچوبه یک ماده مدر خفیف است که باعث می‌شود مایعات اضافی از بدنتان خارج شود. هرچه مایعات اضافی در بدن کمتر باشد عضلات شما بیشتر خواهد شد.

آنتی‌اکسیدان موجود در مارچوبه باعث جلوگیری از افزایش وزن ناشی از التهاب می‌شود و به تقویت عضلات اصلی‌تان کمک می‌کند. یادتان باشد افرادی‌که سبزی‌جات بیشتری مصرف می‌کنند، چربیِ کمتری در ناحیه شکم دارند.

 

نوشابه‌های رژیمی

فریب کالریِ صفر نوشته‌شده روی برچسب نوشابه‌های رژیمی را نخورید! بررسی‌های صورت گرفته، در عین ناباوری، نشان داد افرادی‌که نوشابه‌های رژیمی مصرف می‌کردند بعد از گذشت ۹ سال، سه برابر بیشتر از آن‌هایی که نوشابه‌های معمولی حاوی قند می‌‍نوشیدند، وزنشان اضافه شد!

پس بهتر است به کلی مصرف انواع نوشابه‌ها را (چه رژیمی باشد و چه معمولی) ترک کنید.

اگر از نوشیدنی‌های حاوی شیرین‌کننده‌هایِ مصنوعی مانند ساخارین، آسپارتام و ساکاروز استفاده کنید، بعد از مدتی مقاومت انسولینی بدن شما کاهش یافته و وزنتان بالا می‌رود.

 

حرف آخر

گروه فیتامین همچنان تاکید دارد که راز تناسب اندام در انجام منظم ورزش (برنامه ورزشی مناسب)، داشتن رژیمی متعادل و سالم و پرهیز از بی‌تحرکی نهفته است.

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

  1. saman گفته :
    ۱۰:۰۲ ۱۳۹۶/۰۶/۲۲

    من شکم شیش تیکه می خوااام

  2. شایان گفته :
    ۲۱:۰۹ ۱۳۹۷/۰۷/۲۲

    مطالبتوم عالیه خیلی ممنون?????

  3. سعید گفته :
    ۰۶:۴۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱

    رژیم غذایی مناسب و پر پروتیین داشته باش و همینطور ۳ ماه حرکات ورزشی مختلف شکمی رو انجام بده تا به نتیجه برسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!