0

این چند کار را انجام دهید تا به پزشک فیزیکی نیاز نداشته باشید

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی ورزش, ورزش، سلامتی ۱۲ آبان ۱۳۹۵ Ali.kharidar 0 بازدید

چگونه از کلینیک دوری کنیم؟

درمانگر فیزیکی شما فردی با تخصص در حرکات فیزیکی است، او هر زمان که آسیب یا بیماری مانع اجرای وظایف روزمره ی شما بشود، می تواند کمک کند. هم چنین این درمانگر باید بتواند چگونگی پرهیز از آسیب و مشکلات حرکتی رابه شما آموزش دهد.

در اینجا لیست مرحله به مرحله از کارهایی وجود دارد که برای انجام حرکت به صورت نرمال می توانید انجام دهید و از رفتن به کلینیک دوری کنید. این روش ها را ببینید، و اگر در رابطه با حرکات عملکردی مشکل دارید حتما به پزشک فیزیکی خود مراجعه کنید.

 

وضعیت مناسب بدن را حفظ کنید

۰۸۱۲۹۵_۰۵۴۸_۲٫jpg

درد در پایین کمر، درد گردن، سیاتیک می توانند یکی از متداول ترین دلایلی باشند که به پزشک فیزیکی مراجعه می کنید. در اکثر مواقع، به نظر می رسد این درد بی دلیل به وجود آمده و ادامه دارد. بسیاری از متخصصان اعتقاد دارند که نشتن نادرست و وضعیت ایستادن غلط، دلیل کمر درد و مشکلات آن است.

با یادگیری حفظ وضعیت درست، می توانید امکان درد های شدید در کمر و گردن را کاهش دهید.

از برداشتن بار سنگین پرهیز کنید

۰۸۱۲۹۵_۰۵۴۸_۳٫jpg

آیا می خواهید کمر درد نداشته باشید و نیاز به خدمات پزشک فیزیکی را کاهش دهید؟ یاد بگیرید که چگونه به درستی بار را بردارید و از بلند کردن بار های سنگین و مکرر پرهیز کنید. بلند کردن بارهای سنگین فشار بسیار زیادی به کمرتان و دیسک های بین مهره ها وارد می کند.

از بلند کردن بار سنگین پرهیز کنید، و اگر مجبور هستید از کسی کمک بگیرید و نحوه صحیح بلند کردن را یاد بگیرید. این کار می تواند از کمرتان محافظت کند و مانع نیاز به پزشک فیزیکی می شود.

در هنگام ورزش درست بپرید و بنشینید

۰۸۱۲۹۵_۰۵۴۸_۴٫jpg

صدمات زانو، هم چون رگ به رگ شدن رباط متقاطع قدامی و یا پارگی منسیک، در ورزش های جوانان و بزرگسالان در حال افزایش است. عموما، این صدمات نیاز به توانبخشی زیادی دارند و برای بهبود کامل، ممکن است به جراحی نیاز داشته باشند.

یکی از روش هایی که می توانید خطر صدمات زانو را کاهش دهید، یادگیری نحوه درست پریدن و نشستن در ورزش است. در هنگام نشستن و پریدن، زانوهایتان باید مستقیما زیر شانه هایتان و در بالای مچ پاهایتان باشد. در هنگام پرش و نشستن اگر زانوهایتان به درون خم شده باشند، دچار استرس و فشار زیادی می شوند.

یادگیری پریدن و نشستن درست مانع صدمات جدی به زانو می شود و می تواند به شما کمک کند که به پزشک توابخش نیاز نداشته باشید.

هیپ قوی داشته باشید

۰۸۱۲۹۵_۰۵۴۸_۵٫jpg

پژوهش های زیادی نشان می دهند که بسیاری از آسیب های متداول اندام تحتانی، هم چون زانوی دونده یا سندرم سایش نوار ایلیوتیبیال، به دلیل ضعف در عضلات هیپ ایجاد می شود. یک عضله خاص با نام گلوتس مدیوس، در هنگام راه رفتن و دویدن مسئول کنترل موقعیت پاهایتان است.

قوی کردن هیپ، می تواند یکی از روش هایی باشد که مانع آسیب های زیاد شود و از درد زانو جلوگیری کند. این امر باعث می شود رابطه ی شما با پزشک فیزیکی تبدیل به رابطه ای شخصی شود، نه یک رابطه ی حرفه ای.

از کارهای طولانی مدت در بالای سرتان پرهیز کنید

۰۸۱۲۹۵_۰۵۴۸_۶٫jpg

یکی از دلایل متداول درد شانه در مچ چرخنده دست است. موقعیت های خاصی تاندون مچ چرخنده و بورسایی که در زیر آن قرار دارد را دچار فشار زیادی می کند. یکی از این موقعیت ها: کار کردن در شرایطی است که دست ها و بازوهایتان در بالای سرتان قرار دارد.

با کم کردن زمان انجام دادن کاریی در بالای سر خود، می توانید فشار وارد شده به شانه های خود را کم کنید و از ویزیت پزشک فیزیکی به دلیل درد شانه به نیاز شوید.

بیشتر روزهای هفته ورزش کنید

۰۸۱۲۹۵_۰۵۴۸_۷٫jpg

هیچ کس مزیت های ورزش فیزیکی منظم را انکار نمی کند. کالج آمریکایی درمان ورزشی پیشنهاد می کند که افراد در هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش کنند. یعنی ۳۰ دقیقه در هر روز، برای اکثر روزهای هفته.

تمرینات منظم عضلات شما را قوی نگه می دارد . قلب و شش هایتان عملکرد درستی خواهند داشت. ناتوانی در ورزش می تواند دردآور باشد و ممکن است منجر به مسائل قلبی-عروقی شود که نیازمند توجه درمانی زیاد و دوره ی طولانی توانبخشی قلبی- عروقی است. هر روز ورزش کنید و می توانید نیازی به کلینیک طب فیزیکی نداشته باشید.

از بعضی از صدمات و بیماری ها نمی توان پرهیز کرد، و در این مواقع که مسئله ای حرکت عملکردی معمول شما را محدود می کند، پزشک فیزیکی در خدمت شماست. هم چنین پزشک فیزیکی باید حامی سلامت شما باشد و می تواند شیوه هایی را به شما آموزش دهد که مانع آسیب ها یا بیماری هایی شود که حرکت پذیری شما را محدود می کند. انجام کارهای درست و پرهیز از کارهای غلط، می تواند در حفظ حرکتتان و احساس خوبتان موثر باشد، و مانع نیاز شما به کلینیک طب فیزیکی شود.

کاری از گروه فیتامین 
یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :