0

اگر قصد کاهش وزن با ورزش را دارید از این پروتئین‌ها دوری کنید!

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی تغذیه ورزش, رژیم غذایی ورزشی ۷ شهریور ۱۳۹۷ مدیر سایت 415 بازدید

اگر فرد پرتحرک و فعالی هستید، قطعاً می‌دانید که میزان پروتئین مصرفی از اهمیت زیادی برخوردار است. به گفته متخصصان ورزش و تغذیه، هر فردی باید در هر وعده غذایی ۲۰ تا ۳۰ گرم پروتئین دریافت کند؛ یعنی به صورت میانگین، باید روزی حداقل ۴۶ گرم پروتئین دریافت کنید. البته اگر قصد عضله‌سازی دارید، ممکن است نیاز پروتئینی‌تان حتی به دو برابر این مقدار نیز افزایش یابد، اما شما که ورزشکار هستید، این میزان پروتئین را چگونه دریافت می‌کنید؟ (چرا پروتئین تا این حد برای هر بدنساز حیاتی است؟)

بدون شک همه ما نگران سلامتی‌مان هستیم و همواره تلاشمان را می‌کنیم تا هم به تناسب اندام برسیم و هم از آسیب‌های احتمالی پیش‌گیری کنیم. لازم است بدانید که برخی از پروتئین‌ها می‌تواند حسابی برایتان مشکل ایجاد کند و همه زحمات و تمرین‌هایتان برای کاهش وزن را به باد بدهد. در این مقاله، همه پروتئین‌هایی که باید از آن‌ها دور بمانید را معرفی خواهیم کرد. (چگونه پروتئین، به کاهش وزن کمک می‌کند؟)

 

ماست طعم‌دار

حتماً با مراجعه به سوپرمارکت‌های مختلف، انواع و اقسام ماست‌ها را داخل یخچال دیده‌اید. همه شرکت‌های این محصول، مدعی‌اند که کم‌چرب‌ترین و سبک‌ترین ماست‌ها را تولید می‌کنند. بیشتر ماست‌های طعم‌دار و حتی همان ماست‌های یونانیِ کم‌چرب هم حدوداً ۲۰ گرم شکر دارند. شاید ادعایشان درست بوده و ماستشان کم‌چرب باشد، اما معمولاً شکر را جایگزین چربیِ حذف‌شده می‌کنند؛ البته نگران نباشید، خیلی از ماست‌ها علاوه‌بر کم‌چرب بودن، کم‌شکر نیز هستند، اما بهتر است همیشه قبل از خرید، به جدول ارزش غذاییِ درج شده روی محصول نگاهی بیندازید و سپس ماست مورد نظرتان را خریداری کنید.

 

گوشت سرخ‌شده

جوجه، مرغ و بال، تنها چند گزینه از گوشت‌هایی است که می‌توانید سرخ شده میل کنید، اما این گوشت‌های سرخ‌شده می‌تواند ضررهای جبران‌ناپذیری هم به دنبال داشته باشد. برطبق مطالعات صورت گرفته، خوردن غذاهای سرخ‌شده باعث بالا رفتنِ فشار خون و کلسترول می‌شود؛ متأسفانه هر دوی این‌ها یک طرف بیماری‌های قلبی است.

جالب اینجاست که خوردن این غذاهای سرخ‌شده باعث افزایش میزان کالریِ غذاها می‌شود، یعنی اگر غذایتان را گریل کرده یا آب پز کنید، میزان کالری کمتری دریافت خواهید کرد. شاید با خودتان فکر کنید که مگر می‌شود بدون سرخ‌کردنی هم زندگی کرد؟! مدل روغنی که برای سرخ‌کردن استفاده می‌کنید، نشان‌دهنده میزان مضر بودن غذایتان است؛ پس بهتر است که چربی‌های اشباع‌شده را جایگزین چربی‌های گیاهی کنید. (برای سوزاندن کالری فست‌ فود چقدر ورزش کنم؟)

 

شکلات‌های پروتئینی

بعد از ورزش حسابی عجله دارید و وقت خوردن میان‌وعده پروتئینی را ندارید؟ حتماً اولین راهی که به ذهنتان می‌رسد، خوردنِ شکلات‌های پروتئینی است. بیشتر شکلات‌های شرکتی، مدعی این هستند که میزان کربوهیدراتِ موجود داخلِ آن‌ها تقریباً صفر بوده و حداقل ۲۰ گرم پروتئین دارند، اما اصلاً درگیر این تبلیغات نشوید، حتماً قبل از خرید این شکلات‌ها به جدول محتویات درج‌شده و ارزش غذاییِ مواد به‌کار رفته داخل شکلات‌ها دقت کرده و سپس اقدام به خرید کنید.

اگر نام رنگ خوراکی، روغن‌های هیدروژنی، شکر یا شربت ذرت روی بسته نوشته شده بود یا ماده‌ای داخل آن بود که هیچ آشنایی با آن نداشتید، به هیچ‌وجه آن را داخل سبد خریدتان نگذارید.

 

ماهی سالمون پرورشی

ماهی سالمون یکی از مواد غذاییِ پروتئینیِ سالم است که سرشار از امگا ۳ و پروتئین بوده و بی‌نهایت خوشمزه است، اما نکته‌ای که بسیاری از خریداران ماهی سالمون نسبت به آن بی‌توجهند، پرورشی یا آزاد بودن آن است. شاید با خوردنِ ماهی سالمونِ پرورشی مقدار زیادی امگا ۳ دریافت کنید، اما شک نداشته باشید که چربیِ اشباع‌شده، یکی دیگر از موادی است که به میزان قابل توجهی داخل ماهی سالمون وجود دارد و نباید از آن غافل شوید. بنابراین اگر نمی‌خواهید تمام زحماتتان به هدر برود، حتماً به این نکته توجه داشته باشید. (با رژیم غذایی آکواریومی لاغر شوید!)

 

کره بادام‌زمینی استاندارد

کره بادام‌زمینی یکی از غذاهای بسیار سالم و سرشار از پروتئین به حساب می‌آید، اما همین ماده سالم و پروتئینی در یک حالت می‌تواند به ماده‌ای بد برای سلامتی‌تان تبدیل شود. به همین خاطر قبل از خرید کره بادام‌زمینی روی قوطی محصول را به دقت بخوانید. بدون شک اولین ماده به‌کار رفته داخل این محصول، باید کره بادام‌زمینی باشد. محتوی دوم نیز نمک بوده و دیگر هیچ! یعنی به شدت باید مراقب مواد دیگری مثل روغن‌های هیدروژنی یا شربت ذرت باشید. (فواید کره بادام‌ زمینی برای ورزشکاران)

 

برای دریافت مشاوره رایگان با مربی ورزشی عدد ۱ را به سامانه ۳۰۰۰۶۰۲۶۳۶ پیامک کنید.

 


لینک منبع

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!