0

افزایش وزن با کمک برنامه ورزشی فیتامین

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی ورزش, ورزش، سلامتی ۳ تیر ۱۳۹۷ Ali.kharidar 1079 بازدید

ورزش، علاوه بر تأثیر‌گذاری در افراد چاق می‌تواند در افازیش وزن افراد لاغر هم به نحو مثبتی اثر‌گذار باشد. کسانی‌که لاغر هستند نیز با کمک ورزش می‌توانند افزایش وزن داشته باشند، به شرط اینکه برنامه ورزشی آن‌ها تداوم داشته باشد. (برنامه ورزشی تناسب اندام دوهفته‌ای)

شاید شما هم جزو آن دسته از کسانی باشید که دوست دارید به جای اندامی لاغر، بدنی حجیم و پُر داشته باشید، اما چگونه؟ معمولاً اولین راهی که به ذهن ما می‌رسد، غذا خوردن است! اما گروه فیتامین، راه‌حلِ بهتری برای شما دارد.(افزایش وزن با تکنیک‌های کلیدی تمرینات قدرتی)

راز افزایش وزن، در ورزش نهفته است. تعجب نکنید! ورزش‌کردن، قطعاً می‌تواند به شما در افزایش وزن همراه با حجم عضلانی کمک کند. چون ورزش، هم اشتهای شما را بیشتر می‌کند و هم اینکه باعث می‌شود که حجم عضلات شما زیاد شود؛ در نتیجه هم وزنتان افزایش پیدا می‌کند و هم اینکه بدن عضلانی و متناسبی نیز خواهید داشت.

تمرینات با وزنه

برای رسیدن به افزایش وزن باید برروی تمرینات با وزنه و وزنه‌زدن، متمرکز باشید. در این تمرینات باید گروهی از عضلات بزرگ بدن را هدف قرار دهید. خبر خوب این است که این نوع بدنسازی به هیچ نوع دستگاه و ورزشگاه فانتزی نیاز ندارد. وزنه‌ها با ایجاد فشار روی عضلات، باعث تحریک حداکثر میزان تعداد فیبرهای عضلانی شده که منجر به گسترش و بزرگ‌شدن اندازه‌ آن‌ها می‌شود.

بهترین تمرینات با وزنه برای ایجاد توده عضلانی، تمرینات مقاومتی مثل اسکوات و شنا (پوش آپ) هستند. هدف از انجام آن، کمک به رشد عضلات بدن در جهت افزایش توده عضلانی بدن است. البته یادتان باشد که شما می‌توانید با وزن بدنتان هم تمرینات بدنسازی انجام دهید.

 

ورزش‌های بی‌هوازی در مقابل ورزش‌های هوازی

 

اصطلاح “بی‌هوازی” به معنای “بدون اکسیژن” است. تمرینات بی‌هوازی با استفاده از عضلات و با شدت زیاد در مدت زمان کوتاه انجام می‌شود. وزنه‌زدن یک ورزش بی‌هوازی است و به همین دلیل است که برای افزایش وزن عضلات مؤثر است. در صورتی که برای کاهش وزن، تمرینات هوازی مثل دویدن، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی توصیه می‌شود. . (همه چیز درباره تمرینات بی‌هوازی یا قدرتی)

رژیم غذایی در کنار تمرینات ورزشی

فرد لاغر پس از انجام فعالیت‌های فیزیکی اشتهایش بالا می‌رود و می‌تواند به‌دلیل میزان بالای سوخت و ساز بدن حین ورزش نسبت به سابق غذای بیشتری مصرف کند و در واقع بدن وی به‌دلیل فعالیت فیزیکی پذیرای غذای بیشتر می‌شود. ورزش در افراد لاغر حسن دیگری نیز دارد؛ عضله‌سازی‌ که به تقویت و استحکام بدن منجر می‌شود .( ۴ توصیه غذایی برای عضله‌سازی در خواب)

اولین توصیه ما به شما ورزش بود؛ اما ورزش هم نیازمند یک یار کمکی و همیشگی است. عضلات بدن، جهت رشد، به دریافت کالری و انجام ورزش نیاز دارند. برای درک بهتر، این مطلب ساده را بررسی کنید:

ما با خورردن غذا کالری دریافت می‌کنیم. این کالری، صرفِ انرژی برای فعالیت‌های روزانه می‌شود. اگر کالری‌ای که ما از غذا خوردن دریافت می‌کنیم، از کالری که برای فعالیت‌هایمان می‌سوزانیم کمتر باشد، نتیجه آن کاهش وزن است. پس باید میزان کالری که شما دریافت می‌کنید، بیشتر از میزانی باشد که برای فعالیت‌هایتان می‌سوزانید. (پرطرفدارترین رژیم‌های غذایی سال ۱۳۹۶)

این هدف را می‌توان با رژیم غذایی مناسب جهت افزایش وزن و ورزش‌های مخصوص برای رشد و افزایش عضلات به‌دست آورد. اگر رژیم غذایی برنامه‌ریزی نشده باشد، ورزش به تنهایی به جای ساختن عضلات و افزایش وزن، فقط باعث سوزاندن کالریِ مصرفی می‌شود. با کمک یک متخصص تغذیه، می‌توانید میزان کالری مورد نیاز برای افزایش وزن را به‌دست آورید. وقتی این مقدار را به دست آوردید باید کالری مصرفیِ روزانه خود را به دقت پیگیری کنید.

توصیه می‌شود غیر از سه وعده غذاییِ اصلی، سه میان وعده هم داشته باشید. در این میان‌وعده‌ها برای افزایش وزن باید کربوهیدرات و برای رشد عضله، پروتئین مصرف کنید.
برای کربوهیدرات می‌توانید از ماکارونی، برنج و سیب زمینی و برای پروتئین هم از لبنیات، تخم مرغ، ماهی، گوشت قرمز و مرغ استفاده کنید. به پیشنهاد فیتامین، ماهی تن، سینه مرغ و تخم‌مرغ را به رژیم خود اضافه کنید. (توصیه‌های تغذیه‌ای فیتامین برای قوی‌ترشدن)

به خاطر داشته باشید:

۱ این تمرینات بایستی تحت نظارت مربیان باتجربه انجام شود.

۲ برای نتایج بهتر و مؤثرتر، تمرینات خود را در فضایی باز انجام دهید.

۳ اگر میزان متابولیسم بدنتان بالا است، ورزش شدید و کوتاه بهتر از ورزش به مدت طولانی با شدت کم است.

۴ منظم و پیوسته ورزش کنید. گاهی اوقات برای رسیدن به وزن ایده‌آل، نیاز به زمان طولانی دارید. افراد بی‌حوصله معمولاً خیلی زود از برنامه خود خسته می‌شوند، اما مطمئن باشید که با صبر و حوصله در برنامه حتماً نتیجه خواهید گرفت.

 

کاری از گروه فیتامین

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!