0

آموزش دفاع شخصی از زبان حرفه ای ها

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی ورزش, ورزش، سلامتی ۱۷ دی ۱۳۹۷ Ali.kharidar 415 بازدید

یادگیری مهارت های دفاع شخصی دارای اهمیت بسیار زیادی است، اما دشواری های اقتصادی می تواند این اهمیت را برایتان چندین برابر کند. تصور کنید که در خیابان تنهایید و شخصی برایتان ایجاد مزاحمت می کند و قصد سرقت گوشی یا اشیاء قیمتی شما را دارد. احتمالاً اولین چیزی که به ذهنتان خطور می کند فرار کردن است اما گاهی اوقات فرار کردن همه چیز را بدتر خواهد کرد.

همانطور که کمک های اولیه می تواند یک فرد را از مرگ نجات دهد، دفاع شخصی نیز می تواند شما را در برابر حوادث احتمالی ایمن نموده و شاید حتی جانتان را نجات دهد. در این مقاله از سایت فیتامین تکنیک های مهم و اولیه دفاع شخصی را به شما آموزش خواهیم داد تا به راحتی با تمرین و تکرار حرکات بادی گارد خودتان شوید.

 

بهترین دفاع شخصی

قبل از اینکه به سراغ آموزش تکنیک ها و حرکات دفاع شخصی برویم، به یاد داشته باشید که بهترین دفاع شخصی، اجتناب و جلوگیری از وقوع است. همیشه حواستان به اطراف بوده و وارد محیط های مشکوک مانند ماشین های شخصی ناشناس، خیابان های تاریک نشده و از سفر در مسیرهای فرعی بپرهیزید.

 

شناسایی نقاط حساس

در زمانی که با یک شخص مزاحم مواجه می شوید، بهتر است در اولین نگاه نقاط حساس بدن او را شناسایی کنید، زیرا بدون شک حرکات و عکس العمل های اولیه مهم ترین و شاید تنها حرکاتی باشد که می توانید از خودتان نشان دهید.

نقاطی که با ضربه زدن می توانید بیشترین آسیب را وارد کنید شامل: چشم ها، بینی ، گوش ها، گردن، ناحیه تناسلی، زانو و پاها می شود.

 

اما یادتان باشد که باید این ضربات با نهایت نیرو و توانتان باشد تا بتوانید برای خودتان زمان فرار خریده یا بعد از آن ضربات مهلک تری وارد آورید.

 

ضربه به چشم ها

اگر قد و هیکل شما با فرد مهاجم تقریباً برابر است، می توانید از این حرکت فوق العاده استفاده کرده و با مشت زدن، داخل کردن انگشت به چشم مهاجم یا ناخن کشیدن چشمان او، برای خودتان مهلت بیشتری بخرید.

 

ضربه به بینی

اگر مهاجم بیش از حد به شما نزدیک شده و می توانید بینی او را هدف قرار دهید. کافی است با استخوانی ترین قسمت کف دست به زیر بینی او بکوبید. همزمان با پرتاب دست، بدنتان را نیز به سمت جلو حرکت دهید تا نیروی وارده تاحد زیادی افزایش یابد.

نکته: اگر فرد در پشت سرتان بود، می توانید با آرنج بینی اش را هدف قرار دهید.

 

ضربه به گردن

قسمت های کناری گردن نیز یکی از نقاط در دسترس به حساب آمده و سطح زیادی را برای ضربه زدن خواهید داشت. در این قسمت از بدن رگ ها و شریان های اصلی قرار داشته و با یک ضربه محکم و مهلک می توانید تا چند ثانیه مهاجم را بی حس کنید.

اگر می خواهید مشت هایتان را آهنین و کوبنده کنید، مقاله چگونه مشت آهنین داشته باشیم؟ همه تکنیک ها و تمرینات مورد نیاز برای قوی تر کردن مشت هایتان را در اختیارتان قرار خواهد داد.

 

ضربه به زانو

زانو نیز یکی از هدف های فوق العاده در دفاع شخصی محسوب می شود، علی الخصوص زمانی که نمی توانید دستتان را به صورت حریف برسانید.

در این نوع ضربه سرعت، اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا اگر این حرکت دفاع شخصی به آرامی صورت گیرد، شخص بلافاصله پایتان را گرفته و وضعیت بدتر خواهد شد. به یاد داشته باشید که ضربه به روی زانو می تواند بیشترین آسیب و درد را ایجاد کند.

 

ضربه به ناحیه تناسلی

یکی از نقاط حساس بدن مردان، ناحیه تناسلی است. با وارد کردن ضربه به این ناحیه می توانید برای خود وقت بیشتری خریده یا حتی فرد مهاجم را نقش بر زمین کنید. البته عکس العمل در افراد متفاوت بوده و باید آمادگی هرگونه بازخوردی را داشته باشید تا در صورت شکست به سراغ تکنیک بعدی تان بروید.

 

تکنیک های کلی و کاربردی برای دفاع شخصی:

  1. سعی کنید فقط به یک حرکت اکتفا نکرده و آماده حرکات بعدی باشید.
  2. در صورتی که کیف یا لباس گرم همراهتان است، از آن برای دفاع بیشتر استفاده کرده و آن را جلوی دست یا صورتتان بگیرید.
  3. در صورتی که بدن ضعیفی دارید و به هیچ وجه توانایی مبارزه ندارید، بهتر است لوازم دفاع شخصی مثل اسپری فلفل (اسپری یا ادکلن معمولی هم کارتان را راه خواهند انداخت) یا شوکر داخل کیف تان داشته باشید.
  4. بزرگ تر بودن جثه بودن فرد نسبت به شما نباید برایتان ایجاد ترس کند، هرشخصی نقطه قوت و ضعف های خودش را دارد. برای قوی تر شدن عضلات و نقاط قوت بیشتر باید به سبک کماندوها تمرین کنید، مقاله برنامه تمرینی به سبک کماندوها دارای برنامه تمرینی فوق العاده ای است.

 

تکنیک رها سازی دست

یکی از تکنیک های دفاع شخصی، رهاسازی دست در هنگام مشاجره است. احتمال اینکه فرد مهاجم در همان ابتدا دست شما را بگیرد بسیار زیاد است. برای رها سازی دست خود از تکنیک زیر استفاده کنید:

  1. به جای سعی در بیرون کشیدن دست خود، به حالت اسکوات پاها را روی زمین قرار داده و جای پایتان را محکم کنید تا با کشیدن دست شما کنترلتان را به دست نگیرد.
  2. حال بهتر است سعی کنید آرنج دست خود را خم کنید تا شخص مجبور شود دست شما را رها کند. اگر شخص دست شما را رها نکرد در این مرحله باید سعی در پیچاندن مچ دست طرف کنید.
  3. می توانید همزمان با رهاسازی دستها، با دست دیگرتان ضربه ای محکم به فرد مهاجم وارد کنید.

 

نتیجه گیری

بهتر است بعد از یادگیری تکنیک ها و حرکات دفاع شخصی، نکاتی که یادگرفته اید را به صورت فرضی کمی تکرار و تمرین کنید تا در موقع لزوم، بتوانید بهترین عکس العمل ها را از خود نشان دهید.

اما یادتان باشد که بهترین دفاع شخصی، برای فرار از مشاجره ها و مزاحمت ها پیشگیری و رعایت نکات ایمنی در عبور و مرور است. همیشه نسبت به محیط اطرافتان هوشیار بوده و تاحد امکان از رفتن به نقاط ناامن و خلوت بپرهیزید.

 


 

https://greatist.com/move/krav-maga-self-defense-moves

https://www.wikihow.com/Beat-a-%22Tough%22-Person-in-a-Fight

https://www.shootingillustrated.com/articles/2018/10/24/self-defense-against-a-knife-tips-tactics-from-an-expert

https://www.wikihow.com/Defend-Yourself-in-an-Extreme-Street-Fight

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!