0

آلیسون فلیکس برنده ی مدال طلای المپیک ریو

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی ورزش, ورزش، سلامتی ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ Ali.kharidar 215 بازدید

آلیسون فلیکس واقعا دونده سریعی است، حتی تماشای مسابقات او هم نفس ما را بند می آورد. سرعت بسیار زیاد او (۴۹٫۲۶ ثانیه در دوی ۴۰۰ متر) باعث شده که بتواند سه مرتبه در مسابقات دوی المپیک مدال کسب کند. حالا که برای چهارمین مرتبه مدال طلای المپیک را کسب کرده است، همچنان امیدوار است که دو مدال دیگر هم در مسابقات ریو کسب کند.

اما برنده شدن در مسابقات ریو برای یک دونده ۳۰ ساله چندان آسان نیست. فلیکس می گوید: “بعد از آسیب همسترینگ در سال ۲۰۱۳ و آسیب مچ پا در بهار امسال، همینکه توانستم در مسابقات ۴۰۰ متر ریو شرکت کنم، خیلی هم خوشحال و سپاسگذارم”. با این وجود، او برای سرگرمی در این رقابت ها شرکت می کند و مصمم تر شده تا رکوردهای جدیدی در مسابقات ثبت کند.

او در حال حاضر خود را با شرایط زندگی در ریو سازگار کرده و دارد آخرین مراحل آمادگی برای شرکت در مسابقات را سپری می کند. از او درباره چگونگی بهبود یافتنش بعد از آسیب، برنامه هایش برای ثبت رکوردهای جدید و همکاری اش با “شرکت بونتی” که از اسپانسرهای ورزشی مهم است صحبت کرده ایم.

درباره سه بار تجربه شرکت در المپیک… من تصمیم گرفتم برنده شوم و هر سه مرتبه هم موفق شدم! سال گذشته برای من سال سختی بود اما خوشحالم که توانستم امسال هم در المپیک ریو شرکت کنم. دلم می خواست از این فرصت هم استفاده کنم و این تجربه هم به تجربیات قبلی ام اضافه شود.

درباره سیر تکامل تمرینات…. من هرچه تجربه بیشتری به دست آوردم توانستم تمرینات خود را هم بهتر و مناسب تر کنم. مثلا، برنامه کار با وزنه خود را اصلاح کردم. هر چه بیشتر درباره فیزیک بدنی خود اطلاعات به دست آوردم، فهمیدم که چه حرکاتی برای من مناسب هستند و تا جاییکه نیاز بود حرکات و تمرین هایم را تغییر دادم.

درباره بهبود همسترینگ …. من انواع و اقسام درمان ها را انجام دادم. در حال حاضر کاملا درمان شده ام و در نقطه اوج سلامت برای شرکت در مسابقات هستم.

درباره نحوه تمرین کردن هنگامی که در سفر هستید… من از حرکات و تمریناتی استفاده می کنم که نیاز به فضای زیادی ندارند و تجهیزات خاصی هم نمی خواهند.

درباره چگونگی آرامش و مدیریت استرس …. من سعی می کنم هیچ وقت مسابقه را بزرگتر از آن چیزی که هست نبینم و آرام باشم.

درباره آخرین وعده غذایی که قبل از مسابقه می خورید …. من سعی می کنم روال عادی زندگی خود را خیلی تغییر ندهم. معمولا برای شام، ماهی سالمون کباب شده، برنج سبوس دار و کلم بروکلی می خورم.

درباره چیزهایی که برایتان خوش شانسی می آورد … من آدم خرافاتی نیستم. اما مادرم به من یک گردن بند صلیب داده و من سعی می کنم همیشه هنگام مسابقه آن را همراهم داشته باشم. قبل از مسابقه هم همراه مادرم با خداوند راز و نیاز می کنیم و دعا می خوانیم.

درباره اینکه در کوله ورزشی خود چه چیزهایی همراه دارید …. من برای انجام تمرینات کششی لوازم زیادی همراهم دارم، مثلا یک توپ نرم، طناب کشی و توپ لاکراس برای تمرینات پا. کلی هم برق لب و کرم مرطوب کننده دارم!

درباره برنامه هایتان در هفته های آتی …. من به جز شرکت در مسابقه، خیلی مشتاقم در مراسم افتتاحیه شرکت کنم. این مراسم خیلی جالب است. آشنا شدن با فرهنگ های دیگر تجربه ای بسیار جالب و سرگرم کننده است.

درباره جریان زندگی بعد از مسابقات ریو … من قصد دارم به مسافرت بروم و در جایی به دور از پیست مسابقات فقط استراحت کنم. فقط خوش بگذرانم و هیچ کاری که مربوط به دویدن باشد انجام ندهم!

درباره غلبه بر موانع زندگی … من برای خود اهداف کوچک تعیین می کنم، برنامه ریزی می کنم و به آن می رسم. باید به دنبال چیزهایی بروید که به آن واقعا علاقه دارید. فقط به هدف نهایی فکر نکنید بلکه سعی کنید از کل پروسه و مسیری که برای دست یابی به هدف اصلی طی می کنید لذت ببرید تا سرانجام به نقطه ای که می خواهید برسید.

در زندگی فلیکس آنچه اهمیت دارد سرعت است… چه در پیست مسابقه و چه در خانه. به جز سرعت بالای او در مسابقات که رکورد را شکسته است، در بقیه چیزهای زندگی مثل بقیه مردم است… او بین وعده های غذایی اصلی و تمریناتش یکی دو مرتبه میان وعده می خورد.

کاری از تیم ترجمه ی فیتامین 

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!